کد خبر 10282
۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
تعرفه واردات خودرو باید 60 درصد شود

پرشین خودرو: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: باید اجازه دهیم خودروهای با کیفیت خارجی با تعرفه پایین وارد کشور شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمد رویانیان در نشست خبری با بیان اینکه این حق مردم است که بتوانند خودرو ایمن و کم مصرف سوار شوند افزود: از دولت و مجلس می خواهیم که تعرفه واردات خودرو را که هم اکنون 90 تا 100 درصد است به 60 درصد کاهش دهد. وی گفت: با توجه به اینکه هم اکنون قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه به سمت واقعی شدن پیش می رود و اینکه شرایط ارزی و تحریم ها موجب مشکلاتی شده است این حق مردم است که از خودروهای مناسب و کم مصرف استفاده کنند؛ بنابراین از مجلس و دولت می خواهیم که تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی را کاهش دهند. رویانیان، ایجاد رقابت میان خودروسازهای داخلی و توسعه خودروسازی داخلی و افزایش کیفیت خودروها و صرفه جویی در مصرف بنزین، کاهش آلودگی هوا را از مزایای کاهش تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی بیان کرد. رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور پیشنهاد کرد: خودروهای خارجی را که مصرف سوخت آنها کمتر از پیمایش است تعرفه گمرکی وارداتی آن صفر شود. وی با بیان اینکه قابلیت ایران در توسعه خودروسازی بسیار زیاد است گفت: هر جا که رقابت نباشد انگیزه ای برای رشد و توسعه وجود ندارد. رویانیان تاکید کرد: مجلس و دولت باید کمک کنند تا کاهش تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی از سال 91 اجرایی شود.
کد خبر 10282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • nima ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    0 0
    تازه بعد از 4-5 سال یادت افتاد.
  • ریاحی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    0 0
    شما که از اول مسئول پلیس راه بودی و فجایع خودروهای داخلی را در جاده میدیدی و بعد که مسئول سوخت کشور شدی و میدانستی اینها حتی یورو 2 را هم پاس نمیکنند چرا از همان اول به مسئولیت شرعی و قانونی و اخلاقیت عمل نکردی و این مطلب را عنوان نکردی ؟ بنزین به قیمت جهانی = خودرو به کیفیت و قیمت جهانی .
  • omid ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    0 0
    با اینکه استقلالی ام اما از جسارت شما بسیار ممنونم پیروز باشید
  • مشتري ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    0 0
    زمزمه كردن همين حرف هم تاثيرشو درقيمت خودروهاي داخلي خواهدداشت
  • کیان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    0 0
    کو گوش شنوا... تا مشتری هست.. باید وانت پیکان ساخت... روآ.. پراید.. 405... وگرنه بنزین رو که به قیمت جهانی به مردم میفروشد .. خدارو خوش میاد ما مجبور به خرید ماشینی باشیم که در تمام دنیا از رده خارج محسوب میشه و بیش از 2 برابر استاندارد بنزین مصرف می کنه.. کیفیت نداره.. زیبا نیست.. ایمن نیست.. گرونه.. به خدا اگه معتقد هستیذ باید جواب گو باشید
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    0 0
    khob age benzin beshe geymate jahani bayad mashinaye varedatiam bedone gomrok beshan?
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    3 0
    عملی شدن این موضوع یک رویاست...