کد خبر 102834
۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
نشست ترکیه با تروریست‌ها درباره ادلب

پرشین خودرو: مقامات دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه نشستی را درباره توافق ادلب با روسیه با نمایندگان گروه‌های تروریستی برگزار کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، رسانه‌های مخالفان سوریه روز دوشنبه اعلام کردند که این نشست در یکی از شهر‌های ترکیه برگزار و نمایندگان تروریست‌ها در جریان جزئیات توافق مسکو و آنکارا درباره ایجاد منطقه حائل در خطوط تماس ارتش سوریه و این گروه‌ها در استان ادلب قرار گرفتند.

این رسانه‌ها تاکید کردند که در این نشست یکی از بند‌های توافق که بر ورود نیرو‌ها و گشتی‌های روسیه به منطقه حائل تاکید داشت، حذف شد.

برخی رسانه‌ها در همین راستا اعلام کردند که بعضی از گروه‌های تروریستی مسلح، شماری از مقر‌های خود که در منطقه حائل قرار دارند را خالی کرده اند.

اطلاعاتی نیز از عقب نشینی گروه 'فیلق الشام' از منطقه حائل منتشر و سپس تکذیب شد.

درهمین حال 'محمد ادیب' از مسئولان دفتر رسانه‌ای گروه 'جبهه آزادیبخش ملی' که فیلق الشام زیر مجموعه آن است، عقب نشینی این گروه تروریستی را از برخی پایگاه‌های خود در جنوب و غرب 'حلب' تکذیب کرد.

رسانه‌های تروریست‌ها همچنین اعلام کردند: نشست میان گروه‌های تروریستی 'تحریرالشام' (جبهه النصره) و جبهه آزادیبخش ملی درباره منطقه حائل خالی از سلاح بدون نتیجه پایان یافت.

این نشست که دیروز به مدت پنج ساعت طول کشید، به نتیجه‌ای نرسید.

گروه‌های تروریستی نگرانی دارند در صورتی که از مواضع خود به عمق ۲۰ کیلومتر عقب نشینی کنند و توافق روسیه و ترکیه شکست بخورد مواضع و مناطق تخلیه شده آن‌ها توسط دیگر گروه‌ها اشغال شود.

'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه  و 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه دوشنبه گذشته در سوچی برای ایجاد یک منطقه حائل خالی از سلاح به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در خطوط تماس ارتش سوریه و تروریست‌ها به توافق رسیدند.

کد خبر 102834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha