روزانه 410 نفر در جاده های هند جان خود را از دست می‌دهند

پرشین خودرو: سالانه بیش از 150 هزار نفر در هند بر اثر سوانح جاده ای جان خود را از دست می دهند. این آمار به معنی مرگ روزانه 410 نفر در جاده های هند است که نشان دهنده نیاز مبرم این کشور به ارتقا ایمنی خودروها و همچنین قوانین جدید است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، جاده های هند برای عابران پیاده کشنده تر شده اند چرا که داده های دولت هند نشان می دهد که تلفات عابران پیاده از 12 هزار و 300 نفر در سال 2014 به 20 هزار 457 نفر در سال 2017 رسیده است که حاکی از یک افزایش 66 درصدی است.
مار منتشر شده نشان می دهند که سال گذشته روزانه 56 عابر پیاده در جاده ها و خیابان های هند کشته شده اند. این افزایش تلفات با وجود وعده های سیاست مداران هندی در خصوص در اولویت قراردادن امنیت عابران پیاده رخ داده است.
عابران پیاده آسیب پذیر ترین گروه استفاده کننده از مسیرها می باشند زیرا در صورت وقوع یک حادثه آنها هیچ محافظی ندارند. دوچرخه سواران و موتور سیکلت سواران نیز در این گروه قرار می گیرند.
با توجه به داده های رسمی دولت هند، در سال 2017، به صورت روزانه 133 موتور سوار و 10 دوچرخه سوار در جاده های هند کشته شده اند.
در زمینه تلفات موتور سواران نیز ایالت تامیل نادو با 6 هزار و 329 کشته بیشترین آمار را در مقایسه با سایر ایالت های هند داشته است.
به طور کل، سه گروه یاد شده بیش از نیمی از آمار تلفات جاده ای هند در سال 2017 را به خود اختصاص داده اند.
وای اس مالک وزیر حمل و نقل جاده ای هند اخیرا اعلام کرده بود که دارندگان وسیله نقلیه در هند در مقایسه با سایر کشور ها به حقوق عابران پیاده احترام نمی گذارند.
در شهر های بزرگ هند مسیر های عابر پیاده اغلب توسط خودرو های پارک شده مسدود شده اند که این امر عابران پیاده را مجبور می کند تا در خیابان ها رفت و آمد کنند.

 

جاده های هند

 

کی کی کاپیلا رییس فدراسیون بین المللی جاده ها گفت: روند کشته شدن عابران پیاده آسیب پذیر در تمام کشور های جنوب آسیا به یک شکل است. در همین حال کشور ها باید برای رفع مشکلات و امن کردن مسیر های رفت و آمد برای عابران پیاده تلاش کنند.
اخیرا بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد که در شهر های بزرگ هند از جمله دهلی نو، مومبای و چنای هیچ مسیری و تجهیزاتی برای پیاده رو ها، موتور سواران و دوچرخه سواران در نظر گرفته نشده است.
دولت هند در راستای کاهش تلفات موتور سواران، از تمام شرکت های موتور سیکلت سازی درخواست کرده است که از ماه آوریل سال 2019 برای تمام محصولات خود ترمز ضد قفل یا ای بی اس نصب کنند.
قفل نشدن ترمزها باعث می‌شود راننده بتواند حتی در حالی که ترمز را تا آخرین حد فشرده است، بدون از دست دادن کنترل وسیله نقلیه ، موانع را با فرمان ‌دادن دور بزند و از محدودهٔ خطر خارج شود.
این در حالیست که 'مرگ در اثر تصادف' یکی از معضلات کشور هند به شمار می رود بطوریکه بر اساس آمار منتشر شده
دولت نارندا مودی نخست وزیر هند به دنبال انجام تمهیدات لازم جهت کنترل تلفات سوانح جاده ای است.
هر چند سرعت غیر مجاز، جاده های غیر استاندارد و نبود نیروی پلیس کافی از جمله عوامل تلفات بالای سوانح رانندگی در هند به شمار می روند اما کیفیت پایین ایمنی خودروها عامل اصلی این تعداد مرگ و میر عنوان می شود.
تلفات و سوانح رانندگی در هند از سال 1970 تاکنون افزایش چمشگیری داشته است به گونه ای که دادگاه عالی هند، جاده های هند را مارهای قاتل نامیده است.
از هر 10 سانحه رانندگی در هند ، 8 مورد آن به دلیل خطای انسانی رخ می دهد. 62 درصد از سوانح رانندگی در هند به دلیل سرعت غیر مجازاتفاق می افتد.
هند یکی از کشورهایی است که بیشترین تصادف در جهان را دارد.

کد خبر 102836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha