کد خبر 102878
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
ساخت لگوی توربین بادی با پلاستیک گیاهی

پرشین خودرو: شرکت لگو که مدتی است تلاش دارد برای تولید اسباب بازی از پلاستیک های تولید شده از گیاهان مختلف استفاده کند، برای اولین بار یک توربین بادی تولید کرده که با پلاستیک گیاهی ساخته شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، این توربین بادی دارای یک موتور کامل است که باعث می شود استفاده عملیاتی از آن هم امکان پذیر شود.

توربین بادی یادشده که وستاس نام دارد، ۲۰۰ دلار قیمت دارد و در مجموع از ۸۲۶ قطعه پلاستیک گیاهی تولید می شود که با سرهم کردن آنها توربین بادی کاملی با ارتفاع یک متر ساخته می شود. برای تامین انرژی این توربین می توان از یک باتری کوچک هم استفاده کرد. می توان از موتور این توربین برای چرخاندن پره های آن استفاده کرد.
 

لگو به منظور تولید پلاستیک های گیاهی دوستدار محیط زیست که به سادگی تجزیه می شوند مرکزی به نام مواد پایدار تاسیس کرده که قرار است روش هایی برای تولید اسباب بازی های آجری پلاستیکی تجزیه شونده و سازگار با محیط زیست بیابند.

یکی از نتایج فعالیت این مرکز ابداع پلاستیک هایی از جنس پلی اتیلن است که با اتانول تولید شده از نیشکر ساخته شده اند. اگر چه این فعالیت ها فعلا در حد ساخت اسباب بازی های سازگار با محیط زیست است. اما می توان امید داشت که اقداماتی از این دست در آینده منجر به تولید انبوه محصولات پلاستیکی شود که به سادگی در محیط زیست تجزیه شوند و به زباله های غیرقابل بازیافت مبدل نشوند.

از سوی دیگر برخی شرکت های فعال در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، در حال مذاکره با لگو و کسب دانش فنی از این شرکت برای تولید سازه هایی هستند که به منظور دریافت انرژی باد و غیره سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته باشند.

کد خبر 102878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha