کد خبر 102879
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کویت صادرات نفت به آمریکا را متوقف کرد

پرشین خودرو: طی دو دهه اخیر کویت برای نخستین بار صادرات نفت به آمریکا را قطع کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، بحث‌های نفتی و همچنین تاکیدات اخیر آمریکا درباره تحریم‌های ایران انتقادات جهانی را برانگیخته است.

بر اساس آمارهایی که توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شده کویت برای نخستین بار در 25 سال گذشته صادرات نفت خود را به آمریکا قطع کرده است.


آخرین باری که آمریکا نفت کویت را نخرید مربوط به سال 1992 در زمان جنگ عراق با کویت بود.


بر اساس گزارش بلومبرگ کویت تمرکز خود را از بازارهای آمریکا به بازارهای آسیا معطوف کرده و در حال حاضر هم 80 درصد بازارهای صادراتی امارات نیز، بازارهای آسیایی است.

بر اساس این گزارش احتمال تحریم نفتی علیه ایران از سوی آمریکا فرصت‌های جدیدی را در بازارهای منطقه برای دیگر تولیدکنندگان نفتی ایجاد کرده است. نفت باکیفیت کویت 80 دلار در آسیا به فروش می‌رود.

 

نفت

 

اخیرا عربستان توانسته تا حدودی بازارهای کویت را به دست بگیرد و به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت آمریکا شود.

روزانه بالغ بر 1 میلیون بشکه به آمریکا صادر می‌کند و پس از آن عراق با 400 هزار بشکه در روز جایگاه دوم قرار گرفته است.

در پی نگرانی‌ها برای کاهش عرضه نفت در بازارهای جهانی پس از تحریم‌های ایران روز یکشنبه ترامپ و بن سلمان پادشاه عربستان تلفنی صحبت کردند که البته به جزئیات این بحث‌ها اشاره‌ای نشده است.

پیش از این ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا کشورهای صادرکننده نفت را به افزایش قیمت متهم کرده و اعلام کرده بود کشورهای دیگر واردات نفت از ایران را به صفر برسانند که این مسئله نگرانی‌هایی را در میان اعضای اوپک ایجاد کرد و بسیاری از آنها انتقادات شدیدی را روی این مسئله و عواقب بعدی که احتمالا ایجاد می‌کند، داشتند.

کد خبر 102879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha