کد خبر 102943
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
ارسال نامه‌های مشکوک به ترامپ و پنتاگون

پرشین خودرو: مقام‌های فدرال آمریکا می‌گویند که چندین بسته مشکوک به آلودگی به سم ریسین را رهگیری کرده‌اند که برای رئیس جمهوری و دست کم دو تن از مقام‌های ارشد وزارت دفاع این کشور ارسال شده بودند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا،  مقام‌های فدرال آمریکا می‌گویند که چندین بسته مشکوک به آلودگی به سم ریسین را رهگیری کرده‌اند که برای رئیس جمهوری و دست کم دو تن از مقام‌های ارشد وزارت دفاع این کشور ارسال شده بودند.

سرویس مخفی آمریکا اواخر روز سه شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، این پاکت نامه‌های مشکوک که به آدرس دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ارسال شده روز دوشنبه در خارج از کاخ سفید یافت شد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است:‌ تمامی این تهدیدها علیه رئیس جمهوری یا هر کسی که تحت نظر سرویس مخفی است، کاملا جدی تلقی شده و رسیدگی می‌شود.

سرویس مخفی آمریکا به این مساله اشاره نکرد که این نامه‌ها حاوی ریسین هستند یا نه اما گفت که عاملان این سرویس با مقام‌های پلیس برای رسیدگی کامل به این مساله همکاری مشترک دارند.

اوایل روز سه شنبه، پس از آنکه چندین بسته مشکوک به سم ریسین در پست خانه پنتاگون یافت شد، وزارت دفاع نامه‌های دریافتی را در قرنطینه قرار داد. این نامه‌ها روز سه شنبه به اف.بی.آی ارسال شدند تا تحت بررسی قرار گیرند.

در همین حال سارا هاکبی، سخنگوی کاخ سفید به تمامی سوالات مربوط به نامه مشکوک ارسال شده به وزارت دفاع اشاره کرد و گفت:‌ هیچ نامه‌ای به کاخ سفید نه ارسال و نه وارد شده است.

یکی از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا گفته است که این بسته‌ها در پست خانه پنتاگون به آدرس جیمز ماتیس، وزیر دفاع و آدمیرال جان ریچاردسون، رئیس عملیات نیروی دریایی آمریکا ارسال شده‌اند.

این مقام مسئول وزارت دفاع اجازه توضیح بیشتر درباره جزئیات مربوط به این تحقیقات را نداشت.

سرهنگ راب منینگ، سخنگوی پنتاگون گفته است که پست خانه پنتاگون در محوطه وزارت دفاع است اما در ساختمان دفاتر مربوط به وزیر دفاع نیست. این نامه‌ها در قرنطینه هستند.

کد خبر 102943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha