اعتماد به شرکت ها یا خرید از فروشگاه های متفرقه!

پرشین خودرو: چنانچه شما یکی از هزار ایرانی هستید که برند خودروی شما رنو نام دارد، مطمئنا برای خرید روغن موتور خودروی خود با تفاوت های قیمتی بی شماری رو به رو شده اید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از مواد پر کاربرد در حوزه خودرو که هر 7 تا 10 هزار کیلومتر همه خودروها به آن نیاز دارند، روغن موتور است. ایران یکی از کشورهای دارای امکان تولید روغن موتور خودرو است که با نام های گوناگون به بازار عرضه می شود.

بیشتر خودروهای تولید شده در ایران با روغن های ساخت داخل سازگار هستند اما خودروهای جدید تر به توصیه کارخانه سازنده، از یک مدل روغن استفاده می کند البته همانطور که گفتیم، این تنها یک توصیه است که عمل کردن به آن ضرر که ندارد هیچ؛ سود هم دارد.

دارندگان خودروهای کمپانی رنو می دانند که توصیه این کمپانی فرانوسی برای روغن موتور مدل های مختلف رنو، روغن موتور elf است که خوشبختانه در بازار ایران نیز به وفور یافت می شود.

حتی شرکت های سازنده برخی مدل های رنو در کشور همانند پارس خودرو و ایران خودرو نیز روغن elf را برای تندر 90، ساندرو و استپ وی پیشنهاد و البته در دوره زمانی گارانتی همین روغن را برای خودروهای نام برده استفاده می کنند.


اما وضع روغن elf در بازار آزاد و نمایندگی ها چگونه است و شما دارندگان خودروهای رنو، این نوع روغن را با چه قیمت هایی می توانید خریداری کنید؟

یکی از اتفاقات جالب در بازار روغن، تفاوت قیمتی میان روغن موجود در فروشگاه های ایران خودرو و سایپا با فروشگاه های متفرقه است.

قیمت روغن elf عرضه شده در فروشگاه های ایران خودرو(ایساکو) و سایپا (سایپا یدک) برای مدل 5 لیتری 110 هزار تومان و در بسته بندی 4 لیتری 95 هزار تومان بوده اما قیمت همین روغن در بسته بندی فلزی و به قول فروشندگان آن در مدل اماراتی بیش از 295 هزار تومان است که تفاوت بسیاری با روغن elf ایساکویی و سایپایی دارد.

 



اینکه علت این تفاوت قیمت چیست یا کدام روغن elf کیفیت بهتری دارد و یا چرا برخی در بسته بندی پلاستیکی و برخی در بسته بندی فلزی عرضه می شود، سوالاتی است که از فروشندگان روغن در چراغ برق تهران پرسیدیم اما جالب اینکه همه این افراد روغنی که در فروشگاه خودشان عرضه می شد را اصل و مابقی را یا تقلبی و یا فاقد کیفیت می دانستند!

برخی نیز گران فروشی همکاران خود را دلیل تفاوت قیمتی روغن elf دانسته و وجود روغن تقلبی در بازار را رد می کردند.

جالب اینکه وقتی برای تعویض روغن به تعمیرگاه های شهری مراجعه می کنید برای روغن elf 4 و 5 لیتری هزینه ای معادل 110 تا 200 هزار تومان از شما دریافت می شود و باز هم مشخص نیست این بازه قیمتی و تفاوت 90 هزار تومانی در نقاط مختلف شهر به چه دلیل رخ داده است و اساسا آن روغن 295 هزار تومانی موجود در بازار در کدام تعمیرگاه ها و با چه قیمتی عرضه می شود.


پیشنهاد ما:


چنانچه گارانتی و وارانتی خودروهای شما هنوز پابرجاست، شاید بهترین کار این باشد که به شرکت هایی که از ایشان خودروهای رنوی خود را خریداری کرده اید، اعتماد کرده و بگذارید همان روغن 95 تا 110 هزار تومانی وارد موتور خودروی شما شود. مطمئنا با توجه به وجود تعهدات گارانتی و وارانتی شرکت ها، ایشان تلاش می کنند در ارائه خدمات پس از فروش خود کمترین اشتباه رخ داده و به جای روغن elf اصلی، از روغن پر شده با روغن های غیر استفاده نکنند!

کد خبر 102958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha