کد خبر 102980
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
روسیه آماده کاهش وابستگی به دلار است

پرشین خودرو: دولت مسکو ظرف هفته‎های آینده لایحه‎ای را معرفی می‎کند که هدف از آن آزاد کردن روسیه از قید و بند معامله با دلار است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، منابع آگاه می‌گویند دولت مسکو ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده لایحهای را با هدف کاهش وابستگی به دلار در چرخه تبادلات مالی روسیه، به دیمیتری مدودف نخست‌وزیری این کشور ارائه می‌کند.

این طرح از سوی «آندره کوستین» رئیس بانک VTB پیشنهاد شده و هدف از آن آزاد کردن روسیه از قید و بند معامله با دلار است.

این درحالی است که طبق این طرح، معامله با دلار محدود یا ممنوع نمی‌شود اما فرایند استفاده از پول ملی و همچنین ایجاد ساز و کاری که پرداخت بر مبنای هرگونه ارزی را ممکن کند؛ تسهیل خواهد کرد.

این طرح مورد حمایت وزارت دارایی روسیه است حال‌آنکه گفته می‌شود کوستین در ماه میلادی جولای نیز در دیداری که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه داشته در صدد جلب حمایت وی برآمده است.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه پیشتر از دلار به عنوان ابزار فشار آمریکا علیه دیگر کشورها یاد کرده بود.

وی گفته بود: هر وقت آمریکا می‌خواهد کسی را تنبیه کند، فوراً عملیات‌های بانکی که بر مبنای دلار است متوقف می‌کند. آنها این کار را با توجه به کشوری که قصد تنبیهش را دارند انجام می‌دهند که البته کشورهایی را که به‌گونه‌ای با آن کشور مورد تنبیه ارتباط دارند، متاثر می‌کند.

کد خبر 102980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha