آزادراه تهران- شمال بزرگترین پروژه تاریخ مهندسی ایران است

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی در آئین اتمام عملیات حفاری بخش شرقی تونل البرز اعلام كرد: پس از پایان عملیات اجرایی آزادراه تهران- شمال و بهره‌برداری از آن ملت ایران شاهد خواهند بود كه اثر مهندسی فوق‌العاده‌ای خلق شده كه می‌توان به مهندسی ایران بالید.

به گزارش پرشین خودرو ، عباس آخوندی در آئین اتمام عملیات حفاری بخش شرقی تونل البرز ضمن عرض خداقوت به تمامی دست‌اندركاران آزادراه تهران- شمال این موفیقت بزرگ مهندسی را به ملت ایران تبریك گفت.


وی اظهار داشت: این پروژه (آزادراه تهران- شمال) بزرگترین پروژه مهندسی ایران محسوب می‌شود كه در طول تاریخ مهندسی ایران بی‌سایقه است.

وی افزود: پس از پایان عملیات اجرایی آزادراه تهران- شمال و بهره‌برداری از آن ملت ایران شاهد خواهند بود كه اثر مهندسی فوق‌العاده‌ای خلق شده كه می‌توان به مهندسی ایران بالید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه تمام اجزای این پروژه در نوع خود ارزشمند و قابل توجه است گفت: فناوری‌های نوینی همچون اجرای روسازی بتنی در این پروژه به كار رفته است كه مردم از آن بهره‌مند خواهند شد.

این عضو كابینه دولت دوازدهم در ادامه یادآور شد: منطقه ۱ آزادراه تهران – شمال به طول ۳۲ كیلومتر دارای ۱۸ تونل و ۱۸ پل است. همچنین در منطقه ۱، تونل تالون به طول ۴ هزار و ۵۰۰ متر وجود دارد كه تا قبل از تونل البرز بزرگترین تونل جاده‌ای ایران بود.

 

آزاد راه تهران شمال

 


آخوندی خاطرنشان كرد: برای اولین بار در ایران شاهد اجرای تونل دو پوسته هستیم كه طول پوسته دوم آن به ۴ هزار و ۵۰۰ متر می‌رسد.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز عملیات اجرایی منطقه ۲ همزمان با منطقه ۱ آزادراه تهران – شمال بیان داشت: علی‌رغم اینكه طول منطقه ۲ به بیش از ۲۲ كیلومتر تجاوز نمی‌كند اما ۶۷ درصد این منطقه را پل و تونل تشكیل می‌دهد كه ۳۲ كیلومتر آن بالغ بر ۴۴ دستگاه مربوط به تونل است.

وزیر راه و شهرسازی تجهیز ۶ هزار و ۴۰۰ متر به سیستم تهویه هوا و اجرای مهندسی آب همچنین كنترل آتش را كار فوق‌العاده‌ای خواند و گفت: در این پروژه شاهد ۶ پیمانكار ایرانی مجهز به تجهیزات روسازی بتنی هستیم كه البته فضای رقابت در اجرای روسازی بتنی نیز فراهم شده است.

وی افزود: با بیش از ۳۵ سال سابقه در مهندسی راه و ساختمان و مشاهده كارگاه‌های مختلف عمرانی، دستیابی به مقاومت سیمان بعد از ۲۴ ساعت مسئله بسیار مهمی است كه فقط مهندسان متوجه این موضوع می‌شود.

آخوندی با توجه به قابلیت تولید سیمان و صادرات قیر در كشور اظهار داشت: در حال حاضر اجرای رویه بتنی نسبت به رویه آسفالتی ارزان‌تر تمام می‌شود علی‌رغم اینكه رویه‌های بتنی از عمر مفید بالاتری برخوردار هستند.

وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان كرد: امروز به حول و قوه الهی شاهد اتمام حفاری بخش شرقی تونل البرز و اتصال پروژه حفاری دو طرف تونل به طول ۶ هزار ۴۰۰ متر هستیم و امیدواریم اجرای این پروژه به عنوان یك این ركورد بزرگ در تاریخ مهندسی ایران ثبت شود.

کد خبر 103108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha