کد خبر 103112
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹
پهپادی که جای نقاشان را می‌گیرد

پرشین خودرو: طراحان شرکت دیزنی نمونه اولیه پهپادی را ساخته‌اند که می‌تواند نقاشی دیواری بکشد و نیاز به داربست و نردبان را در این سبک نقاشی از بین ببرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، شرکت "دیزنی"(Disney) یک پهپاد "دیوارنگار" طراحی کرده‌ است که موسوم به "پینت‌کوپتر"(paintcopter) است و می‌تواند طراحی‌های پیچیده‌ای را روی دیوار و اجسام "سه‌بعدی" نقاشی کند.

این ربات می‌تواند در نقاطی که نقاشی کشیدن در آنجا دشوار است، طراحی کرده و نیاز به داربست و نردبان را از بین ببرد.

این پهپاد مجهز به یک ابزار بزرگ اسپری رنگ است و با استفاده از دوربینی که دارد، می‌تواند ناحیه‌ای را که باید نقاشی کند، تشخیص دهد.

آزمایشاتی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته بود، نشان داد که ربات‌ها می‌توانند خطوط ساده‌ای مانند طرح یک خرس یا کوه را نقاشی کنند و همچنین تمام بخش‌های دیوار را رنگ‌آمیزی کنند.

طراحی این پهپاد هنوز در حال پیگیری است و ادامه دارد. "پینت‌کوپتر" این امکان را فراهم خواهد کرد که انسان‌ها خود را درگیر کارهای ساده‌ای چون نقاشی روی دیوار نکنند.
 

 

پهپاد

 


در نمونه اولیه این هواپیمای بدون سرنشین، یک اسلحه مجهز شده به اسپری رنگ در یکی از بازوهای ربات قراردارد که به یک منبع خارجی رنگ متصل می‌شود.

"پینت‌کوپتر" به یک کابل برق نیز تجهیز شده است که سبب می‌شود ربات وظایف پیچیده‌ای را در طولانی‌مدت و بدون وقفه انجام دهد.

 

پهپاد


حسگرهای دوربینی پهپاد این امکان را فراهم می‌سازند که پینت‌کوپتر یک مدل سه‌بعدی از سطح هدف خود بگیرد و براساس طراحی‌های برنامه‌ریزی شده، دیوارنگاری کند.

طراحان این پروژه اظهار کردند، پهپاد ساخت آنها توانست با دقتی بالا و هزینه‌ای کم به دیوارنگاری بپردازد.

 

پهپاد

 

کد خبر 103112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha