همیاران پلیس از موثرترین عوامل در کاهش تصادفات هستند

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همیاران پلیس را از موثرترین عوامل در کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی برشمرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری در دومین روز از هفته ناجا در مراسم مهر و دانش که با حضور همیاران پلیس در آموزشگاه فرزانگان در منطقه 22 تهران برگزار شد، گفت: رعایت نظم و قانون یکی از جدی‌ترین مسائلی است که در هر جامعه‌ای وجود دارد و یکی از اهداف و اولویت‌های پلیس نیز همین امر است.

وی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی وظیفه برقراری نظم و انضباط ترافیکی را داشته و در فرهنگ ترافیک اقدامات مختلفی را انجام داده است‌، گفت: یکی از این اقدامات استفاده از ظرفیت همیاران و فرهنگیاران پلیس است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به شعار هفته ناجا اظهار کرد: پلیس مقتدر امین مردم شعار امسال هفته نیروی انتظامی است و این نشان می‌دهد که پلیس باید همواره مورد اعتماد و اتکاء شهروندان باشد. ما در پلیس راهور نیز شعار دیگری داریم و آن پرهیز از خطر و آرامش در سفر است.

سردار مهری به نقش همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک اشاره کرد و گفت: این عزیزان نیز همراه و همکار پلیس هستند و باید در ارتقاء نظم و انضباط ترافیکی با ما همکاری کنند.

 

همیاران پلیس

 

وی با اشاره به آمار پزشکی قانونی از مرگ بیش از 7000 نفر در تصادفات رانندگی پنج ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: برای کاهش این آمار که از نظر پلیس حتی یک نفر جان باخته نیز زیاد است باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و البته شما همیاران و پلیس یاران نیز نقش به‌سزایی دارید؛ به طوریکه طبق برآوردهای ما اقدامات همیاران پلیس سبب کاهش 18 درصدی تخلفات رانندگی در کشور شده است.

رییس پلیس راهور در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد وسایل نقلیه در کشور اشاره کرد و گفت: شمار خودروها و موتورسیکلت‌ها در کشورمان به حدود 33 میلیون دستگاه رسیده است و در عین حال تعداد کشته‌ها علی رغم افزایش چند برابری شمار خودروها از 27 هزار نفر در سال 84 به حدود 16 هزار نفر در سال گذشته کاهش یافته است که همین تعداد جان باخته نیز باید کاهش یافته و به صفر برسد.

سردار مهری با بیان اینکه بیش از 30میلیون نفر در کشور گواهینامه رانندگی دارند، اظهار کرد: در کنار داشتن گواهینامه رانندگان باید توجه داشته باشند که قوانین راهنمایی و رانندگی را نیز رعایت کنند که خوشبختانه در سال‌های اخیر وضعیت رعایت قوانین و مقررات رانندگی در کشور بهتر شده است.

وی در پایان از تمامی دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی خواست تا در نقش یک همیار و پلیس یار در خانواده‌های خود عمل کرده و تخلفات رانندگی والدین و دیگر اقوام خود را با رعایت ادب و احترام به آنان گوشزد کنند و خانواده‌ها نیز از توصیه‌های فرزندان خود استقبال کنند؛ چرا که رفتار والدین مانند یک الگو برای دانش آموزان است.

در این مراسم همچنین کاظمی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش نیز از فعالیت 10 میلیون همیار پلیس و 100 هزار فرهنگیار پلیس در کشور خبر داد و گفت: نیروی انتظامی شبانه روز تلاش می‌کند تا امنیت و آرامش برای یک زندگی خوب برقرار شود.

کد خبر 103115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha