اتمام قطعه 2 آزاد راه تهران – شمال تا سال 1400

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام قطعه 2 آزاد راه تهران – شمال تا سال 1400 خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه مراسم اتمام عملیات تونل شرقی البرز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازگشایی طولانی‌ترین تونل جاده‌های کشور امروز انجام شد، گفت: امروز تونل‌ امامزاده هاشم به طول 3 هزار و 300 متر و دومین تونل تالون به طول 4 هزار و 980 متر و طولانی‌ترین تونل کشور به نام البرز به طول 6 هزار و 400 متر بازگشایی شد.

وی ادامه داد: تونلی بزرگتر از تونل البرز در بخش آزادراهی کشور وجود نداشته و امروز یک روز مبارک برای تاریخ راهسازی کشور به شمار می‌رود.

خادمی اظهار کرد: این تونل دو طرف جبهه البرز( قسمت جنوبی با شمالی) با آب و هوای مختلف را به یکدیگر اتصال می‌دهد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: با احداث این تونل پیچ‌های بالای 2هزار و 400 متر در این محور حذف خواهد شد و احداث این تونل برای سازنده به خاطر جوان بودن سازه‌ها دشوار است و نیازمند استفاده از سازه‌های مدرن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 4 هزار متر در یک طرف و 2 هزار و 400 متر از طرف دیگر حفاری شده است، افزود: حتی یک سانتی‌متر از لحاظ ارتفاع و البرز اختلاف نداشته و این نشان از اقتدار مهندسی کشور است.

وی از پیشرفت 91 درصدی منطقه یک آزادراه تهران- شمال خبر داد و افزود: در 32 کیلومتر، 22 کیلومتر تونل و 3.1 کیلومتر پل بزرگ دره‌ای ساخته شده و مابقی دیوار حائل است.

خادمی اظهار کرد: 50 درصد روسازی بتنی از 32 کیلومتر به طول 16 کیلومتر اجرایی شده و امسال به پایان می‌رسد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: منطقه 2 به طول 22 کیلومتر پیشرفت فیزیکی 12 درصدی داشته است و 68 درصد از طول این پروژه شامل تونل و پل است.

وی با بیان اینکه پیشرفت قطعه 2 با ساخت تونل البرز 23.4 درصد است، افزود: پیمانکاران انتخاب شده‌اند و امیدواریم قطعه 2 آزاد راه تهران- شمال تا سال 1400 به اتمام برسد.

خادمی با اشاره به اینکه در منطقه 1 ،دومین تونل به طول 5 کیلومتر ساخته شده است، افزود: ممکن است این تونل ترافیک را پس بزند زیرا که به جاده‌های فعلی چالوس متصل می‌شود به همین منظور باید تمامی موارد ایمنی در منطقه یک رعایت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تمامی جت‌ فن‌ها، هواکش‌ها، روشنایی‌ها، ایمنی و سیستم‌های هوشمند در این تونل و قطعه یک باید آماده شود تا بعد از آن این قطعه زیر بار ترافیک برود.

وی تصریح کرد: به طور قطع تا پایان امسال از نظر سازه‌ای تکمیل می‌شود.

 

آراد راه تهران

 

خادمی اظهار کرد: مهندسان این قطعه اعلام کردند که ایمنی را تکمیل می‌کنند و تا به امروز در 32 کیلومتر هزار و 200 متر کابل گذاری، روشنایی، جت فن ها و سیستم‌های هوشمند به کار گرفته شده است، هم اکنون برخی از قطعات این تونل‌ها وارد کشور شده است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه لایینگ تونل شرقی البرز تا پایان سال به اتمام می‌رسد، گفت: تنها 1500 متر از لایینگ باقی مانده که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

وی درباره لاین غربی تونل البرز نیز گفت: بنیاد مستضعفان قرار بود با TBM این لاین را اجرا کند و از کشورهای خارجی این TBM خریداری شود اما به دلیل محدودیت‌هایی که ایجاد شده باید تصمیم بگیریم که این لاین باTBM اجرا شود یا به صورت سنتی اجرایی شود.

خادمی افزود: اگر این تونل را با TBMحفاری کنیم درصورت رویارویی با مشکل، محدودیت‌هایی ایجاد خواهد شد . اگر با TBM ساخته شود زمان ساخت آن چهار ساله به اتمام می‌رسد اما اگر با روش سنتی اجرایی شود به 5.5 سال افزایش می‌یابد.

پیشرفت فیزیکی چشمگیر آزادراه تهران – شمال
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های راه‌سازی کشور به شمار می‌رود گفت: در ساخت این پروژه از سازه‌های منحصر به فرد استفاده شده و به نوبه خود یک سازه بی نظیر در کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این پروژه در شرایط خاص فنی و جغرافیایی که وجود دارد توانسته به دست مهندسان ایران به خوبی اجرایی شود.

خادمی با بیان اینکه پیش از سال 92 این پروژه چندین سال در بلاتکلیفی به سر می‌برد افزود: با اقدامات وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان در طول سه سال و نیم گذشته هر ماه پیشرفت فیزیکی یک تا یک و نیم درصدی داشته ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآوری کرد: خوشبختانه مهندسان ایرانی توانسته‌اند یک تحول چشمگیر و خاصی در پروژه آزادراه تهران – شمال ایجاد کنند و در سه سال گذشته یک رکورد بزرگ در پروژه های آزادراهی به ثبت رسانده اند.

وی اظهار کرد: بزرگترین تونل راه‌ سازی کشور بازگشایی شده و ما می توانیم مدت زمان طولانی پروژه‌های آزادراهی را کاهش دهیم.

خادمی اظهار کرد: اجرای این تونل توسط یک طرح مهندسی خاص بوده زیرا طرح‌های ساخت این پروژه بسیار نادر بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا پایان سال لاینینگ این تونل به اتمام می‌رسد و با اتمام آن ساخت این تونل تکمیل شده و در آینده نزدیک با احداث جاده‌های دسترسی این پروژه به صورت کامل قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی در پایان گفت: به طور قطع در آینده ساخت این تونل، مسیرهای ترافیکی را بسیار کاهش می‌دهد و از خطر پذیری گردنه‌های کندوان نیز می‌کاهد.

کد خبر 103134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha