کد خبر 103137
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
قیمت سهام خودرویی‌ها افت کرد

پرشین خودرو: معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد رشد قیمت سهم‌ها در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و افت قیمت در گروه فلزات اساسی و خودرو بودند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، امروز با باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل روند صعودی را در پیش گرفت و تا عدد ۱۸۹ هزار و ۸۹۳ واحدی بالا رفت اما از ساعت ۱۰ به بعد شاخص کل روند نزولی به خود گرفت و از تراز ۱۸۵ هزار واحدی پایین‌تر رفت، درمجموع امروز نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته نماگر اصلی بازار سرمایه ۱۴۷۴ واحد افت کرد و در تراز ۱۸۴ هزار و ۸۵ واحدی ایستاد.

شاخص کل هموزن نیز با ۵۱۷ واحد افت رقم ۳۱ هزار و ۷۰۸ واحدی را تجربه کرد، در عین حال شاخص آزاد شناور ۱۹۰۲ واحد افت کرد و به‌رقم ۱۹۷ هزار و ۲۶۸ واحدی رسید؛ درعین حال شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۹۵۵ و ۳۵۶۲ واحد افت کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی پارس هر یک به ترتیب ۲۸۳، ۲۱۳ و ۱۲۰ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند اما در طرف مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، پالایش نفت اصفهان و توسعه معادن و فلزات سه نمادی بودند که سعی کردند نماگر بازار را در تراز بالاتری قرار دهند، هر یک از این نمادها ۱۵۹،۱۵۷ و ۱۲۶ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص کل داشتند.

 

بورس

 

در گروه فلزات اساسی بیش‌ترین سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند؛ هرچند که این کاهش نسبت به رشد هفته گذشته قیمت چندان چشم‌گیر نبود. در گروه محصولات شیمیایی نیز بیش از نیمی از سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند و تک سهم‌هایی هم یک الی دو درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

اما در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری روند قیمت سهم‌ها عمدتا افزایشی بود البته سرعت رشد قیمت‌ها در بسیاری از نمادها زیاد نبود. خودرویی‌ها نیز امروز با افت قیمت مواجه شدند و اکثرا یک تا سه درصد کاهش قیمت داشتند. ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۸۶۸ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار رقم ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد. هم‌چنین تعداد معاملات به رقم ۳۲۱ هزار و ۹۹۳ رسید.


شاخص کل فرابورس نیز ۵.۴ واحد افت کرد و تا تراز ۲۱۰۹ واحدی پایین آمد. ارزش معاملات این بازار رقم ۱۰۰۸ میلیارد تومان را رد کرد و حد معاملات به رقم ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

کد خبر 103137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha