اروپا آماده مذاکره با آمریکا برای یکسان سازی تعرفه واردات خودرو

پرشین خودرو: وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد: اروپا آماده مذاکره برای رسیدن به توافقی برای اعمال تعرفه واردات خودروی یکسان با آمریکاست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان دیروز اعلام کرد: اتحادیه اروپا آماده مذاکره برای رسیدن به توافقی با آمریکا در راستای اعمال تعرفه گمرکی برابر یا کاهش تعرفه بر واردات خودرو بین دو طرف است.

وی گفت: اروپا در این زمینه محتاط بود. ما هم اکنون آماده مذاکره برای کاهش یا اعمال تعرفه برابر بر واردات خودرو با آمریکا هستیم. این بهترین گزینه برای مردم و شرکت‌های آمریکا و اروپا است.

وی پس از یک نشست رسمی با وزرای اقتصاد اعضای اتحادیه اروپا در شهر اینسبروک اتریش گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا در حال مذاکره درباره تعرفه واردات خودرو هستند.

 

خودرو

 

وی گفت‌:‌این مذاکرات شروع شده اما نمی‌توان درباره نتایج آن اظهار نظر کرد.

این وزیر آلمانی گفت:‌معتقدم اتحادیه اروپا می‌تواند با آمریکا به یک توافق تجاری دست یابد و از بروز جنگ تجاری و اعمال تعرفه گمرکی بین دو طرف جلوگیری شود.

آلتمایر تاکید کرد: شرکت‌های اروپایی هم اکنون از تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا آسیب می‌بینند. از ماه ژوئن و پس از آنکه آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم تعرفه اعمال کرد رابطه بین دو طرف به سردی گرائید.

کد خبر 103146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha