کد خبر 103158
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
جان کری: خروج ترامپ از برجام اشتباه بود

پرشین خودرو: وزیر خارجه اسبق آمریکا اظهار داشت، دولت واشنگتن می‌بایست به‌جای خروج از توافق هسته‌ای (برجام)، از آن به‌عنوان اهرم فشار علیه ایران در مسائل موشکی استفاده می‌کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا، که پیشتر گفته بود در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» چندین بار با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران دیدار کرده است، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان»، تصریح کرد که این دیدارها پیش از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای انجام شده است.

کری گفت: «این که آن‌ها (دولت دونالد ترامپ) نمی‌خواهند که من حرف بزنم موضوعی جداگانه‌ است، اما من به شما می‌گویم که من از زمان خارج شدن رئیس‌جمهور از توافق( هسته‌ای) با هیچ ایرانی‌ دیدار نکرده‌ام».

وزیر خارجه سابق آمریکا در انتقاد از اقدام دولت ترامپ به خروج از توافق هسته‌ای با ایران، اظهار داشت: «خروج از این توافق به منزله از دست دادن بهترین گزینه بود. آمریکا می‌توانست از ماندن در برجام به عنوان اهرم استفاده کند و کشورهای دیگر را برای همکاری با خود ترغیب کند. آمریکا با ماندن در برجام می‌توانست با کمک سایر کشورها از ایران بخواهد تا در خصوص برنامه موشکی‌اش و همچنین حمایتش از حزب‌الله و فعالیت‌های منطقه‌ای پاسخگو باشد».

وی افزود: «فکر نمی‌کنم خروج از برجام و خشمگین کردن همه به نفع کشورمان باشد و من آزادم ضمن احترام به این تصمیم، حرفم را بزنم».

کد خبر 103158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha