کد خبر 103176
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
تبلیغات کاهش سن در شناسنامه کلاهبرداری است

پرشین خودرو: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تبلیغات "کاهش سن در شناسنامه" در فضای مجازی را کلاهبرداری اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، سیف‌الله ابوترابی (سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور) در خصوص تبلیغاتی که در فضای مجازی برای تغییر سن در شناسنامه صورت می‌گیرد، گفت: برابر با قانون کاهش یا افزایش سن به هر دلیلی ممنوع است و کسانی که برای این امور تبلیغ می‌کنند، سودجو و کلاهبردار هستند.

وی افزود: برابر با قانون هر نوع دست بردن و ایجاد تغییر در شناسنامه نیازمند حکم دادگاه است. به عنوان مثال افرادی که می‌خواهند طلاق را از شناسنامه خود حذف کنند، اگر قصد ازدواج مجدد دارند و در هنگام طلاق باکره باشند، بدون نیاز به وکیل طلاق از شناسنامه آنها پاک می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: سازمان ثبت احوال هیچ مسئولیتی در قبال افراد کلاهبرداری که برای تغییر سن اخاذی می‌کنند، ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد اطلاعیه می‌دهند که با دریافت پول سن را تغییر می‌دهند، اما زمانی که پیگیری می‌کنیم، هیچ نشان و شماره تماسی از آنها وجود ندارد.

ابوترابی تاکید کرد: هیچ راهی برای تغییر سن به طور قانونی وجود ندارد. برخی از شناسنامه خواهر یا برادر خود که فوت شده بودند از طریق دادگاه مدعی می‌شدند که شناسنامه آنها مربوط به برادر یا خواهرشان است که در آن صورت دادگاه برای تغییر سن حکم می‌دهد و ربطی به ثبت احوال ندارد.

وی اضافه کرد: سیستم امور در ثبت احوال به گونه‌ای نیست که کسی بتواند سوءاستفاده کند و کاری غیرقانونی انجام بدهد و این موضوع کلاهبرداری است.

کد خبر 103176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha