افزایش قیمت خودرو راه‌اندازی 100کلانتری سیار را به تعویق انداخت

پرشین خودرو: رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی (ناجا) گفت: منابع مالی برای راه اندازی 100 کلانتری سیار (در قالب خودرو) پیش بینی شده اما افزایش ناگهانی قیمت خودرو موجب شده است از برنامه زمانبندی عقب بمانیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، سردار محمد شرفی افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در صورت تامین اعتبار به موقع، این کلانتری ها در 100 نقطه از مناطق حاشیه نشین و جرم خیز شهرهای مختلف کشور راه اندازی خواهد شد.


وی افزود: کلانتری های سیار در قالب یک دستگاه خودرو خاص طراحی شده است که قرار بود اولین نمونه این خودرو یا همان کلانتری سیار توسط سازنده خودرو برای هفته ناجا آماده و به صورت پایلوت رونمایی شود که به دلیل وجود برخی مشکلات این برنامه انجام نشد.
شرفی خاطرنشان کرد: البته به رغم وجود برخی مشکلات و افزایش قیمت خودرو هم اکنون با سازنده خودرو در حال مذاکره هستیم و مدل خودرو درخواستی را ارائه داده ایم.
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی تصریح کرد: به طور کلی بر اساس برنامه زمانبندی تمام زیرساخت های استقرار 380 کلانتری سیار برای مناطق جرم خیز طراحی و آماده شده، منابع مالی نیز پیش بینی شده است اما در تخصیص این منابع دچار مشکل هستیم که امیدوارم به زودی محقق شود.

 

کلانتری

 

وی گفت: یکی از مزایای کلانتری های سیار در مقایسه با کلانتری های ثابت این است که این کلانتری ها متناسب با تغییر مکان جرم حرکت می کنند و با زمان کمتری پاسخگوی مطالبات مردم متناسب با همان منطقه جغرافیایی خواهند بود.
سردار شرفی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص های امنیت هر جامعه برخورداری از امکانات و وسایل رفاهی است که موجب کاهش جرم می شود؛ معمولا در هر منطقه ای که زیرساخت های اجتماعی، رفاهی و اشتغال کمتر است، به همان میزان نیز امکان جرم بیشتر است و حضور پلیس در این مناطق مکملی برای ایجاد امنیت بیشتر مردم خواهد بود.

کد خبر 103229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha