کد خبر 103264
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
قیمت نفت کاهش یافت

پرشین خودرو: با اعلام واشنگتن برای معافیت دادن به برخی خریداران نفت ایران و ادعای ریاض برای جایگزینی نفت ایران قیمت نفت به 82.97 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، پس از اعلام واشنگتن درباره احتمال معافیت‌های تحریمی به برخی کشورها برای خرید نفت ایران و پس از اینکه عربستان گفت:کمبود نفت ایران را جایگزین خواهد کرد، قیمت نفت برنت در معاملات امروز بیش از یک درصد کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 1.19 دلار کاهش 82.97 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 83 سنت کاهش 73.51 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.


تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفت ایران از 4 نوامبر به صورت رسمی اجرایی می‌شود و واشنگتن از قبل به دولت‌ها و شرکت‌ها در سرتاسر جهان فشار وارد کرده تا خرید نفت از ایران را به صفر برسانند.

 

نفت


با این حال، یک مقام دولت آمریکا روز جمعه گفت واشنگتن احتمالا معافیت‌هایی برای دولت‌هایی که از خود تلاش برای کاهش خرید نفت ایران نشان‌ داده‌اند در نظر می‌گیرد.

به گفته تاجران، ادامه نگرانی‌ها مبنی بر اینکه جنگ تجاری آمریکا و چین می‌تواند رشد اقتصادی آمریکا را کند کند نیز بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است.

استفان اینس، تحلیلگر بازار در سنگاپور گفت: «کاهش قیمت نفت به علت این است که عربستان گفته تمامی کمبود نفت ایران را جایگزین می‌کند.» اما وی هشدار داد ظرفیت تولید مازاد محدود برای مدیریت اختلال بیشتر عرضه به این معناست که «این ظرفیت به علت تقاضای سیرنشدنی آسیا به سرعت کاش می‌یابد.»

کد خبر 103264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha