پلیس راهور مشخصات خودروهایی که پلاک نمی شود را اعلام کرد

پرشین خودرو: سردار مهری با اشاره به لزوم تصویب قوانین بیشتر برای افزایش ایمنی خودروها گفت: در حال حاضر خودروهای بدون ترمز ضدقفل ABS و کیسه هوا شماره‌گذاری نمی‌شوند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه،  سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رویکردهای پلیس موضوع ارتقای فرهنگ ترافیک است؛ به همین علت پلیس راهنمایی و رانندگی تولیدات فرهنگی زیادی داشته و آن‌ها را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: سال گذشته در کنفرانس بین‌المللی پیشگیری از حوادث، تولیدات فرهنگی خود را در رابطه با کاهش تصادفات رانندگی در معرض دید قرار دادیم که توانستیم رتبه سوم را کسب کنیم. امسال نیز در این کنفرانس شرکت خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در سال 84 با وجود اینکه 10 میلیون خودرو و وسیله نقلیه در کشور وجود داشت تعداد کشته‌های حوادث رانندگی 28 هزار نفر بود و با گسترش فرهنگ ترافیکی در شرایطی که شاهد افزایش وسایل نقلیه به 33 میلیون هستیم، تعداد کشته‌های حوادث رانندگی به 16 هزار و 201 نفر کاهش پیدا کرده است.

سردار مهری گفت: در 5 ماهه نخست سال بیش از 7 هزار نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده‌اند که علت آن سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی است.

 

شماره گذاری خودرو

 

وی گفت: 5 هزار و 400 نقطه حادثه خیز در جاده‌های شهری و برون شهری کشور وجود دارد که باید ایمن‌سازی شوند؛ همچنین استاندارد خودروها باید افزایش پیدا کند.


رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال حاضر خودروهای بدون ترمز ضد قفل ABS و کیسه هوا شماره‌گذاری نمی‌شود و در آینده نیز در نظر داریم قوانینی برای افزایش ایمنی خودروها در نظر بگیریم.


سردار مهری با اشاره به حضور 10 میلیون همیار پلیس در کشور گفت: وجود همیاران پلیس به کاهش حوادث رانندگی کمک کرده است.

وی در رابطه با اجرایی شدن قانون «استفاده از صندلی کودکان در خودروها» گفت: این قانون مراحل مقدماتی را طی کرده و برای اجرا به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است و بر اساس این قانون خودروساز‌ها ملزم می‌شوند جای مناسبی برای اندازه کودکان تعبیه کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: هنوز این قانون اجرایی نشده است.

سردار مهری گفت: سال گذشته بیش از 8 درصد جان‌باختگان تصادفات رانندگی مربوط به کودکان زیر 10 سال بوده است.

کد خبر 103266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha