قوانین استفاده از پهپاد های غیر نظامی اعلام شد + جزئیات

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری الزامات و چگونگی ساماندهی بکارگیری پهپادهای غیر نظامی و شرکت های خدماتی بهره بردار پهپادها و همچنین فروشندگان و تامین کنندگان (ریز پرنده ها) را تشریح کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، محمد سعید شرفی افزود: بهره برداران پهپادهای غیر نظامی باید نسبت به رعایت موارد مرتبط با حریم خصوصی افراد و رعایت حریم ایمنی فرودگاه ها در انجام پروازهای تفریحی و خدماتی از شعاع هفت کیلومتری از دیوار فرودگاه ها اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت حداکثری ارتفاع مجاز پروازی که 100 پا معادل 30متر از سطح زمین است، گفت: بهره برداران باید از پرواز در فراز مناطق پرجمعیت و دارای ترافیک خودرویی و پرواز در شرایط نامناسب جوی و دید کم خودداری کنند و نسبت به رعایت نکات ایمنی با توجه به عملکرد نوع پرنده مورد استفاده، به ثبت پهپادها در سامانه سازمان هواپیمایی کشوری از آبان ماه سال جاری اقدام کنند.

 



شرفی گذراندن دوره های آموزشی پرواز با پهپاد در یکی از مراکز دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری را الزامی دانست و گفت: بهره برداران ضمن رعایت حریم مناطق ممنوعه نظامی و ساختمان اداری، از پرواز بدون مجوز قبلی بر فراز مناطق حادثه دیده و دچار بحران و پرواز بدون مجوز قبلی بر فراز عملیات امداد و نجات شهری و جاده ای و پرواز بر فراز مناطق ساحلی اعلام شده بعنوان طرح های سالم سازی خودداری کنند.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: فروشندگان پهپادها نیز باید با مراجعه به سازمان هواپیمایی کشوری جهت دریافت مجوز برای فروش پهپادها اقدام کنند و از فروش تجهیزات و پهپادهایی که از مبادی غیررسمی واردکشور شده است، پرهیز کنند.

کد خبر 103267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha