پروژه آزادراه تهران- شمال در مسیر پیشرفت است

پرشین خودرو: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر پیشرفت های خوبی درباره پروژه آزادراه تهران-شمال حاصل شده و امیدوارم بخش اعظمی از این پروژه در سال های آتی به بهره برداری برسند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت،  صدیف بدری  با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در توسعه راه های کشور، گفت: در شرایط کنونی تمام پروژه های کلان عمرانی دچار چالش و مشکل هستند، که علت اصلی آن کمبود اعتبار و بودجه وزارت راه و شهرسازی است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه تمام پروژه های کشور وصل به منابع و اعتبارات دولتی هستند و این مسئله مانع اصلی پیشرفت پروژه ها شده است.

اختصاص تنها 10 درصدی بودجه کل کشور به حوزه عمرانی

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی 90 درصد از بودجه کل کشور هزینه مسائل جاری کشور شده و تنها 10 درصد در حوزه عمرانی تخصیص داده می شود.

 

آزادراه تهران

 


از 60 هزار میلیارد اعتبار حوزه عمرانی تنها 30 هزار میلیارد تومان محقق شده است

بدری گفت: قطعا با ردیف بودجه 60 هزار میلیارد تومانی که تنها در سال حدود 30 هزار میلیارد تومان آن محقق می شود، پروژه های بزرگ عمرانی کشور به نتیجه نمی رسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی باید برای پروژه های نیمه تمام، توجیه فنی و اقتصادی ایجاد کرد تا سرمایه گذاران بخش خصوصی مدیریت آن را بر عهده بگیرند نه اینکه دولت اعتبارات قطره چکانی را در این حوزه تخصیص دهد.

وی افزود: در شرایط کنونی در کشورهای پیشرفته نیز پروژه ها به بخش خصوصی واگذار شده و تا سال ها از شهروندان عوارض کسر می شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به عملکرد دستگاه ها و متولیان در حوزه اجرای پروژه آزادراه تهران- شمال، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر پیشرفت های خوبی در این رابطه حاصل شده و امیدوارم بخش اعظمی از این پروژه در سال های آتی به بهره برداری برسند.

کد خبر 103340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha