تعیین قیمت خودرو براساس حاشیه بازار

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان بهترین روش قیمت گذاری خودرو را تعیین قیمت خودرو براساس حاشیه بازار دانست و گفت: برای ثبات در بازار خودرو باید تعیین قیمت ها را به حاشیه بازار سپرد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، احمد نعمت بخش با اشاره به اینکه تنها راه از بین بردن سودجویی و دلال‌بازی در بازار خودرو یکسان سازی قیمت کارخانه و بازار این محصول است، ادامه داد: اگر قیمت خودرو در بازار و کارخانه یکی باشد پول های سرگردان به این بخش وارد نمی شود و از سودجویی و دلال بازی در بازار جلوگیری می شود. دبیر انجمن خودروسازان گفت: طبق روال 14 سال گذشته و به استناد مصوبه سال 76 شورای اقتصاد که قیمت گذاری خودرو باید براساس حاشیه بازار تعیین شود تا از این طریق دست سودجویان از قیمت گذاری کوتاه شود، این اقدام نشان داد که این روش بهترین روش برای قیمت گذاری خودرو است اما متاسفانه در چند سال اخیر طبق این روش عمل نشد و همین امر باعث به وجود آمدن اختلاف قیمت بین بازار و شرکت های خودرو سازی کشور شد. دبیر انجمن خودروسازان اقدام اخیر وزارت صنعت معدن تجارت در قیمت گذاری خودروهای لوکس مطابق حاشیه بازار را گامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه خودروسازان معتقدند که قیمت گذاری خودروها باید با کمک خودروسازان و با استفاده از حاشیه سود بازار تعیین شود این اقدام می تواند گامی مثبت در جهت رسیدن به اهداف باشد. دبیر انجمن خودروسازان اظهار امیدواری کرد تا این اقدامات و نتایج اخذ شده باعث شود قیمت گذاری همه خودروها در حاشیه بازار در اختیار خودرو سازان قرار گیرد تا بدین ترتیب پولهای سرگردان از این بازار خارج شده و با کاهش تقاضاهای کاذب قیمت خودرو ها همانند روال 14 سال گذشته به حالت تعادل برسد. وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه در صنعت خودرو اظهار داشت: پس از هدفمند کردن یارانه ها قیمت ورق فولاد 48 درصد افزایش پیدا کرده در حالی که بهای مس و آلومینیوم دو برابر شده که این امر بر قیمت تمام شده خودروها تاثیر گذاشته و هزینه تولید خودرو را افزایش داده است. به گفته وی، این امر افزایش قیمت خودرو را ناگزیر می کند.
کد خبر 10338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    0 0
    چيزه ديگه ميل ندارين؟ به مذاقتون خوش امده ظاهرن تعرفه بالا و افزايش قيمت وارداتي ها و جا رو براي گراني محصولات بي ارزش باز كردن؟؟ اين كار غير منطقيه خودروساز هر وقت خواست سيستم فروشش رو ببنده بعد عرضه رو كم كنه بگه بايد به قيمت بازار عرضه بشه؟؟؟!!! خودروسازا نياز بازار رو تامين ميكنن نه بازار براي خودروساز؟؟ بعدم اين روش در كجاي دنيا حاكمه كه ما نمي دونيم!
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    0 0
    موافقیم به شرط اینکه تعرفه واردات خودرو حداکثر 10% یا کمتر باشه اون موقع ببینیم می تونید اینطوری قمپز در کنید یا التماس می کنید؟!!!