کد خبر 103402
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
ویزای اربعین با چه دلاری محاسبه می‌شود؟

پرشین خودرو: وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه ویزا با توجه به افزایش قیمت ارز، افزایش قیمت خواهیم داشت، گفت: رقمی که تاکنون به ما اعلام شده همان حدود ۸ هزار تومان برای هر دلار است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در حاشیه نشست هیات دولت، با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی مبنی بر وضعیت موکب‌های ایرانی در مراسم اربعین امسال اظهارداشت: یک هفته پس از پایان اربعین سال گذشته، ستاد اربعین را شکل دادیم و همه اقداماتی که برای یک سفر خوب، راحت و امن لازم است، به کمک ۲۵ دستگاه اجرایی، پیگیری کردیم.

وی افزود: امسال، تدارکات سفر از منظر زیرساخت‌ها مانند پارکینگ و جاده‌ها و هم از منظر امنیت بهتر از سال گذشته است. همه برنامه‌هایی که تاکنون آماده شده نوید یک سفر زیارتی خوب را می‌دهد.

رحمانی فضلی با اشاره به افزایش قیمت ارز گفت: در حوزه ویزا با توجه به افزایش قیمت ارز، افزایش قیمت خواهیم داشت و به دنبال آن هستیم که در صورت توافق، این رقم را کاهش دهیم اما رقمی که الان به ما اعلام شده همان حدود ۸ هزار تومان برای هر دلار است.

وی در خصوص سهمیه بندی سوخت نیز اظهار داشت: سهمیه بندی مطرح نیست؛ با توجه به قاچاق سوخت که در جلسه شورای امنیت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد، در حال حاضر بین ١٠ تا ١٥ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می شود و در استان های مرزی بیش از ٦٠٠ هزار کارت سوخت وجود دارد.

وزیر کشور ادامه داد: پیشنهاد شد که مجددا کارت‌ها احیا شود و توسط خود افراد در محل های سکونت مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای شهرداران و استعلام از مجلس در این خصوص تصریح کرد: برای اینکه حقوق شهرداران حفظ شود ما همه راه‌ها را می‌رویم و اگر مجبور باشیم استفساریه نیز اخذ خواهیم کرد. این قانون حدود ١٤ استاندار را شامل می‌شود و نیت ما این است که اولویت را به معاونین استانداران اختصاص دهیم چراکه وقتی استاندار تغییر کند، سلسله تغییراتی در معاونت‌ها و فرمانداری‌ها رخ خواهد داد.

کد خبر 103402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha