اتمام پروژه سامانه‌های ارتباط کلامی خلبان و کنترلر تا یک ماه دیگر

پرشین خودرو: مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی با بیان اینکه از دو سال پیش نوسازی تجهیز سامانه‌های RCAG ارتباط کلامی خلبان و کنترلر آغاز شده از اتمام این پروژه در آبان امسال خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران محمد حبیب الهی با اعلام این خبر توضیح داد: از دو سال پیش با نیازسنجی انجام شده، نوسازی گیرنده فرستنده هایی كه به انتقال ارتباط كلامی بین كنترلر و خلبان كمك می كند (كه گاه عمر ۳۰ ساله داشتند) را شروع كردیم. در این مدت بهترین دستگاه های هوانوردی خریداری شده كه می توانیم ریموت آنها را نیز عملیاتی كنیم به گونه ای كه نیاز نیست كه برای هر اشكال قابل برطرف كردن، به مناطق صعب العبور مراجعه شود.


مدیركل ارتباطات و ناوبری هوایی افزود: با اجرای این طرح تا ۲۰ سال دیگر نیازی به نوسازی ارتباطات كلامی در فضای كشور نخواهیم داشت.

وی با بیان اینكه در صورت عدم اجرای این طرح آمار خرابی دستگاه های كمك ناوبری افزایش می یافت و در نتیجه اعتماد شركت های هواپیمایی به سامانه های هوانوردی سلب می شد، عنوان كرد: از سوی دیگر در این طرح ما با افزایش فركانس ها، ظرفیت پروازها را افزایش داده ایم و می توانیم از طریق ریموت كنترل در ۲۷ ایستگاه RCAG پارامترها را تنظیم و مشكلات سطح پایین را برطرف كنیم.

حبیب الهی با بیان اینكه این تجهیزات كه با حمایت مطلوب مسوولان ارشد شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خریداری شده اند، با توان مهندسان بومی نصب شده اند، گفت: اكنون عمر متوسط دستگاه های RCAG به ۱۵ سال رسیده كه امیدواریم به عمر پنج ساله برسند.

مدیركل ارتباطات و ناوبری هوایی همچنین عنوان كرد: در آینده نزدیك طرح نوسازی سامانه های مركز كنترل فضای كشور نیز اجرا می شود.

کد خبر 103433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha