اعلام آمادگی ایران خودرودیزل برای بازسازی اتوبوس های فرسوده کشور

پرشین خودرو: هنگامی که راهکاری برای رفع مشکل ناوگان فرسوده کشور وجود دارد و با بکارگیری پتانسیل های داخلی می توان این معضل را حل کرد چه ضرورتی دارد اتوبوس های خارجی که در آستانه از رده خارج شدن است را با این شرایط و مسائل ارزی به کشور وارد کرد؟!

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در روزهایی که خودروسازان مانند سایر تولیدکنندگان داخلی به دلیل تحریم ها و محدودیت در واردات با مشکل تامین و تولید روبه‌رو هستند برخی خبرها حاکی از رایزنی شهرداری تهران برای واردات اتوبوس هایی با عمر بالای 5 سال دارد این تصمیم در شرایطی گرفته می شود که شرکتهای اتوبوس ساز در کشور به دلیل وضعیت موجود، کاهش تقاضا و قطع همکاری با شرکای خارجی ناگزیر به افت تولید با کمترین ظرفیت تولیدی شدند.

به گفته مدیرعامل ایران خودرو دیزل، توانمندی خوبی در شرکتهای تابعه برای بهسازی و بازسازی بخش های مختلف اتوبوس های فرسوده در حوزه موتور، گیبرکس و محور وجود دارد که می توان به جای صرف هزینه بالا برای واردات اتوبوس های دست دوم، از توانمندی شرکتهای داخلی برای بازسازی اتوبوس های داخلی بهره برد و ضمن کمک به اشتغال داخلی، گام های مثبتی را به منظور حمایت از تولید داخل برداشت.

در همین زمینه مدیرعامل ایران خودرو دیزل با توجه به طرح واردات اتوبوس های دست دوم از ارائه راهکاری به شهرداران چند کلان شهر کشور خبر داد.

 

ایران خودرودیزل

 

توانمندی گروه صنعتی ایران خودرو دیزل بدنه و قوای محرکه اتوبوس های فرسوده

مهدی یونسیان در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو اظهار داشت: پس از طرح واردات اتوبوس های دست دوم و به دنبال بررسی های صورت گرفته مذاکراتی را با شهرداران شهرهای شیراز، مشهد و تبریز داشته و پیشنهادی را در این راستا ارائه کرده ایم.

وی گفت: شرکت ایران خودرو دیزل با توجه به وجود برخی محدودیت ها در حوزه واردات و تامین اقلام برای تولید اتوبوس در کشور، پیشنهادی را با هدف بازسازی اتوبوس های فرسوده به شهرداران این 3 کلان شهر کشور ارائه و اعلام کرده ایم با توجه به توانمندی خوبی که در شرکتهای تابعه ایدم، چرخشگر و محور موتور در حوزه موتور، گیبرکس و محور وجود دارد آمادگی دارد تا کار بازسازی اتوبوس های فرسوده را به طور کامل اجرایی کند.


اتوبوس های فرسوده ایران خودرو دیزل با کمترین قیمت بازسازی می شود

یونسیان تصریح کرد: در همین زمینه طی مذاکراتی با شهرداران این کلان شهرها اعلام کردیم که آمادگی داریم تا اتوبوس های فرسوده ایران خودرو دیزل را با تغییراتی در ظاهر بدنه و همچنین بازسازی موتور و گیبرکس و با قیمتی بسیار نازل اورهال اساسی کنیم تا این اتوبوس ها بتوانند همچنان در ناوگان حمل و نقل شهرها سرویس دهی کنند.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل، با اشاره به تمایل بیشتر کمیته های فنی اتوبوسرانی ها شهرها در تامین اتوبوس هایی با موتور بنز و گیبرکس ZF، افزود: با توجه به شرایط تحریمی و نبود امکان تامین و تدارک برخی از این اقلام از مبادی مورد نظر کمیته های فنی اتوبوسرانی شهرها، ایران خودرو دیزل اعلام کرده که با امکانات شرکتهای تابعه و اصلی می تواند این اتوبوس ها را بازسازی کند.

وی همچنین با توجه به اجرای راهکار ایران خودرو دیزل در جهت اشتغالزایی در کشور، خاطر نشان کرد: در شرایط موجود این راهکار مناسب به نظر می رسد و انجام این موضوع می تواند برای مجموعه هایی مانند ایران خودرو دیزل کار آفرینی کرده و نیروهایی که در خطوط تولید اتوبوس شرکتها وجود دارد و به جهت شرایط فعلی کشور فعالیتشان کمتر شده را به نوعی بکار گرفت تا هم مشکل آنها حل شود و هم با هزینه ای کم اتوبوس های فرسوده در این شهرها را اورهال کرد که بالطبع می توان به منظور اشتغال زایی و کاهش هزینه های سربار در ایران خودرودیزل نیز حرکت های مثبتی را شاهد بود.


خدمات پس از فروش شرط مهم برای واردات اتوبوس های کارکرده به کشور

یونسیان همچنین یکی از شروطی را که مطابق قانون برای واردات اتوبوس در نظر گرفته شده خدمات پس از فروش عنوان کرد و گفت: مشخص نیست که چگونه دولت می خواهد مساله خدمات پس از فروش اتوبوس های دست دوم را حل کنند به طور قطع باید مراکزی در کشور وجود داشته باشد که مساله خدمات پس از فروش این اتوبوس ها را بر عهده بگیرد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در ادامه به طرح عمر مفید ناوگان اتوبوسرانی تهران و هزینه هایی که واردات اتوبوس های کارکرده بالای 5 سال به اقتصاد کشور تحمیل می کند پرداخت و یاد آور شد: هنگامی که راهکاری برای رفع مشکل ناوگان فرسوده کشور وجود دارد و با بکارگیری پتانسیل های داخلی می توان این مساله را حل کرد چه ضرورتی دارد که اتوبوس های خارجی را که در آستانه از رده خارج شدن است با این شرایط و مسائل ارزی به کشور وارد کرد؟

یونسیان در پایان گفت: پیشنهاد ما به تمام اتوبوسرانی های شهرهای بزرگ ارائه شده و مستندات ما آن در خصوص تغییر وضعیت اتوبوس های بازسازی شده نیز ارسال شده است به طور قطع بهترین راهکار برای بهبود اشتغال زایی و جلوگیری از خروج ارز و تامین نیازمندی ناوگان اتوبوسرانی شهرها با کمترین هزینه این راهکار خواهد بود.

کد خبر 103458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha