غول تکنولوژی جهان خودروهای ولوو را هوشمند خواهد کرد

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی ولوو با همکاری غول تکنولوژی جهان یعنی انویدیا، در حال توسعه کامپیوترهای اتومبیل برمبنای هسته Al هستند که از دهه آینده مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کمپانی خودروسازی ولوو با همکاری غول تکنولوژی و توسعه دهنده هوش مصنوعی یعنی "انویدیا" در حال کار بر روی کامپیوترهای نسل جدید برمبنای هسته Al هستند که از اوایل دهه آینده میلادی بر روی محصولات نسل بعد کمپانی خودروسازی ولوو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که کامپیوترهای نسل جدید "انویدیا" برای استفاده بر روی نسل بعد محصولات ولوو، برمبنای فناوری Drive AGX Xavier توسعه پیدا خواهد کرد که می‌تواند یک پیشرفت بزرگ برای محصولات نسل بعد ولوو در زمینه پردازش اطلاعات و همچنین هوش مصنوعی باشد، هرچند این دو کمپانی بزرگ تکنولوژی و خودروساز سوئدی برای چندین سال است که پروژه‌های بزرگ نرم افزاری و همچنین سیستم‌های پیشرفته صنعت خودروسازی را به طور مشترک توسعه داده‌اند تا حالا در یک مرحله جدید از همکاری، به توسعه کامپیوترهای نسل جدید برسند.

 



هاکان ساموئلسون، مدیر اجرایی کمپانی خودروسازی ولوو اعلام کرد: راه اندازی موفقیت آمیز کامپیوترهای مستقل نیاز به مقدار بسیار زیادی از محاسبات و همچنین پیشرفت‌های ثابت در هوش مصنوعی دارد، به همین منظور توافق نامه ما با کمپانی "انویدیا" می‌تواند بخش بزرگی از پازل توسعه را تکمیل کند و به ما کمک خواهد کرد تا محصولات ولوو را بهتر به مشتریان معرفی کنیم. کامپیوترهای نسل بعد ولوو به ما اجازه می‌دهند تا گام‌های بزرگی در راستای راه اندازی و پشتیبانی از سیستم‌های رانندگی مستقل، فناوری‌های جدید مدیریت انرژی و حتی گزینه‌های شخصی سازی بیشتری برای اتومبیل داشته باشیم.

کد خبر 103461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha