افزایش 30درصدی قیمت خودروهای مدیران خودرو در راه است

پرشین خودرو: یکی از نمایندگان شرکت مدیران خودرو از افزایش 30درصدی قیمت خودروهای خودروساز کرمانی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خبرنگار ما در تماس با یکی از نمایندگی های شرکت مدیران خودرو به منظور واکنش خریداران به افزایش 50 تا 55 درصدی قیمت خودروهای تولیدی این شرکت خودروسازی از برنامه افزایش دیگری مطلع شد!

براساس این گزارش، این نماینده مدیران خودرو که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد به زودی و در آینده ای نزدیک شاهد افزایش 30 درصدی قیمت خودروهای مدیران خودرو نیز خواهیم بود.

این گزارش می افزاید: از ابتدای سال 97 تا کنون بازار ارز دست خوش تحولات بسیاری شده است. دلار 4200 تومانی به یک باره تا دو برابر افزایش قیمت پیدا کرد و البته همین دلار گران نیز در دسترس نبود.
 

مدیران خودرو

 

خودروسازان و مونتاژ کنندگان خودرو یکی از بخش هایی بودند که به یکباره هزینه تولیدشان چند برابر شد.

خودروساز داخلی نیاز به واردات بخشی از قطعات تولید خودرو را داشت و مونتاژ کنندگان نیز باید خودروهای خود را به صورت سی.کی.دی وارد و سپس مونتاژ می کردند.

بخش اعظم صنعت مونتاژ خودرو در دست برندهای چینی است که در تمام این سال ها با داخلی سازی بین 20 تا 40 درصد به کار خود ادامه داده بودند و حالا مجبور هستند قطعات محصول خود را از 60 تا 80 درصد وارد کنند.

در ماه گذشته به دلیل رشد قیمت دلار که برای این شرکت ها 6 تا 7 هزار تومان تمام می شد، قیمت محصولات ایشان بین 50 تا 55 درصد رشد پیدا کرد اما امروز دلار در دسترس این شرکت ها از سامانه نیما فراهم می شود که قیمتی بالای 9 هزار تومان دارد.

مطمئنا وقتی یک شرکت خودرویی برای واردات محصول خود دلار 7000 تومانی در اختیار می گیرد با زمانی که همین خودرو را با دلار 11 هزار تومانی وارد می کند باید یک جهش قیمتی در جدید ترین بخش نامه خود داشته باشد.

این همان اتفاقی است که شاید تا چند روز آینده در تمام خودروهای مونتاژی چه چینی و چه غیر چینی خواهد افتاد و در صورت ادامه دار بودن رشد قیمت ارز، شاید این تنها باری نباشد که خودروهای مونتاژی گران می شود.

در پایان امیدواریم که دولت با اجرای صحیح سیاست های جدید ارزی خود و همچنین همراهی مردم برای تحقق این اهداف، در زمینه کاهش قیمت دلار که هم اکنون استارت شده است بیش از پیش موفق باشد.

کد خبر 103464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha