کد خبر 103491
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
بندر رجایی فعال‌ترین مرز ترانزیتی کشور

پرشین خودرو: بندر شهید رجایی بندرعباس در نیمه نخست امسال فعال‌ترین مرز ترانزیتی کشور از بین ۳۲ مرز فعال کشور بود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، داریوش باقر جوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: بندر شهید رجایی بندرعباس در نیمه نخست امسال فعال‌ترین مرز ترانزیتی کشور از بین ۳۲ مرز فعال کشور بود.

وی افزود:در این مدت بیش از یک میلیون وچهارصد هزار تن تن کالا از بندرعباس به دیگر مرز‌های کشور ترانزیت شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت:بیشترین کالا‌های ترانزیتی مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، کالا‌های ساختمانی، لوازم‌خانگی وپنبه است.

داریوش باقر جوان افزود: مرز‌های پرویزخان، بازرگان، باشماق و بازرگان در جایگاه‌های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند.

وی با اشاره به میزان ترانزیت کالا در کشور افزود: در ۶ ماهه امسال، ۴ هزار و ۹۴۹ هزار تن کالا‌های مصرفی و مواد نفتی از کشور ترانزیت شده است، که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: ترکمنستان، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، ازبکستان و ترکیه مقاصد کالا‌های ترانزیتی کشوراست.

باقر جوان گفت: کریدور جنوب به شمال یکی از مهم‌ترین کریدور‌های بین‌المللی است که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می‌کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیاز‌های مواد اولیه کشور‌های آسیای شمالی و اروپا را فراهم می‌کند.

کد خبر 103491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha