کد خبر 103573
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۶
تاثیر برخورد پهپاد با هواپیما

پرشین خودرو: محققان برای بررسی خطر برخورد پهپادها با هواپیماهای در حال پرواز، با شبیه‌سازی شرایط دریافتند که هواپیماها با افزایش روزافزون پهپادها در معرض خطر بزرگی خواهند بود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد که پهپادهای کوچک می‌توانند تاثیر زیادی بر هواپیماهای بزرگ داشته باشند.


محققان موسسه تحقیقاتی دانشگاه دایتون این موضوع را زمانی دریافتند که در شرایط آزمایشگاهی، یک پهپاد را با بال یک هواپیما برخورد دادند و نتیجه شگفت انگیز آن را مشاهده کردند.

محققان برای مطالعه، تلاش کردند شرایط برخورد یک پهپاد یک کیلوگرمی را با یک هواپیما در سرعت 383 کیلومتر در ساعت شبیه‌سازی کنند.

این پهپاد در سه صدم ثانیه موجب ایجاد حفره‌ای 30 سانتی متری در بال هواپیما شد.

پهپاد با برخورد به هواپیما از هم پاشید و پروانه‌های آن جدا شد.

"کوین پورمون" رهبر گروه فیزیک دانشگاه دایتون گفت: در حالی که کوادکوپتر از هم پاشیده بود، انرژی و جرم آن موجب آسیب جدی به بال شدند.

وی افزود: اگر پهپاد در شرایط واقعی با هواپیما برخورد کند، هواپیما سقوط خواهد کرد.

این برخورد با یک دوربین با سرعت 10 هزار فریم بر ثانیه ثبت شد.

محققان امیدوارند که آزمایش‌های بیشتر روی پهپادها و وسایل نقلیه هوایی دیگر نشان دهد که چنین برخوردی چقدر می‌تواند فاجعه بار باشد.

پورمون امیدوار است که این آزمایش، آگاهی جوامع هوانوردی را بالا برده و اهمیت وضع مقررات در مورد استفاده از هواپیماها و پهپادها که در حال افزایش است، به آنها گوشزد کند.

پورمون و همکارانش همچنین در پی آزمایش‌هایی برای بررسی تاثیر برخورد پرندگان با هواپیما هستند.

کد خبر 103573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha