توسعه قطارهای حومه ای در کاهش تصادفات جاده ای اثرگذار است

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه بخش قطارهای حومه ای در سال های گذشته مورد بی مهری قرار گرفته است.

محمدرضا ملکشاهی راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تأسیس شرکت قطارهای حومه ای، گفت: همواره ساکنان شهرهای اقماری و حومه ای شهرهای بزرگ از افراد آسیب پذیر و از سطح طبقاتی متوسط و ضعیف بوده و افرادی هستند که کمتر به وسایل نقلیه شخصی دسترسی دارند، بنابر این توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه قطارهای حومه ای برای این قشر بسیار ضروری است.

افزایش روز افزون جمعیت شهرهای اقماری پایتخت

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند سال اخیر جمعیت شهرهای اقماری پایتخت روز به روز افزایش یافته و امروز جمعیت چشمگیر در این مناطق زندگی می کنند، از این رو اهمیت افزایش امکانات رفاهی برای این مناطق، کمتر از خود شهر تهران نیست.

توسعه قطارهای حومه ای در کاهش تصادفات جاده ای اثرگذار است

وی افزود: مردم مناطق حومه ای پایتخت همواره برای سفر به تهران و تردد در جاده های مواصلاتی به پایتخت با مشکلات بسیاری روبه رو هستند و توسعه قطارهای حومه ای راه کار مناسبی برای کاستن از این مشکلات است، البته حجم تصادفات نیز بر اهمیت تحقق این مسئله می افزاید و قطعا در کاهش آمار تصادفات در محورهای مذکور تأثیرگذار است.

 

قطار

 

بی مهری دولت به بخش قطارهای حومه ای/ اجتناب از پرداخت یارانه 400 میلیاردی توسعه قطارهای حومه ای

ملکشاهی راد با اعلام اینکه متأسفانه بخش قطارهای حومه ای در سال های گذشته مورد بی مهری قرار گرفته است، افزود: مجلس در سال گذشته تمام توان و تلاش خود را برای پرداخت یارانه 400 میلیارد تومانی در این حوزه کرد، اما دولت تاکنون نسبت به پرداخت این اعتبار اقدامی انجام نداده است.

دولت یارانه قطارهای حومه ای را تخصیص دهد/ انتقال جمعیت از تهران به شهرهای اقماری با توسعه قطارهای حومه ای

وی تصریح کرد: دولت باید هر چه سریع تر یارانه مورد نظر برای توسعه قطارهای حومه ای را تخصیص دهد، زیرا توسعه قطارهای حومه ای زمینه انتقال جمعیت از شهر تهران به شهرهای اطراف را فراهم می کند که این مسئله موجب کاهش بار جمعیتی پایتخت می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: زمانی که ایاب و ذهاب مردم برای تردد میان شهرهای حومه ای با پایتخت به سهولت در دسترس باشد، آن زمان افراد هیچ مقاومتی برای زندگی در شهرهای اقماری نخواهد داشت و قطعا تقسیم جمعیت میان شهرها و مناطق مختلف در کاهش مشکلات تهران تأثیرگذار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: توسعه قطارهای حومه ای در کاهش تصادفات جاده ای، کاهش آلودگی هوای تهران، کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک درون شهری تأثیرگذار است.

کد خبر 103578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha