کد خبر 103591
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
تکمیل بزرگراه ایلام ـ مهران تا پایان سال ۹۸

پرشین خودرو: مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری گفت: در حال حاضر ۴۰ کیلومتر از جاده ۸۰ کیلومتری ایلام ـ مهران ۴ خطه شده و پیش‌بینی می‌شود تکمیل این پروژه تا پایان سال ۹۸ زمان ببرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، رضا اکبری امروز در نشست خبری آماده‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و محورهای مواصلاتی برای سفرهای اربعین اظهار داشت: ساماندهی و ایمن سازی راه‌های منتهی به مرزها از گذشته با کمبود اعتباراتی از سوی دولت مواجه بوده است و این پروژه‌ها اعتبارات مصوبی در دولت نداشتند.

وی با بیان اینکه البته یکسری از فعالیت‌ها و بهسازی‌ها در جاده‌ها انجام شده است، افزود: تا رسیدن به جاده‌های ایده‌آل و مناسب در مناطق مذکور فاصله زیاد داریم.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری ادامه داد: از میان اعتبارات دیگر پروژه‌ها، پروژه‌هایی برای بهسازی و ایمن‌سازی محورهای مرزی در استان‌های ایلام و کرمانشاه تعریف کردیم تا این محورهای مواصلاتی به سمت ایمن‌سازی پیش برود.

اکبری ادامه داد: مسیر ایلام-مهران-مرز مهمترین جاده در ایلام است که ۸۰ کیلومتر طول دارد و در برخی از مقاطع از مناطق صعب‌العبور می‌گذرد که راهسازی آن پرهزینه است.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری افزود: تاکنون ۴۰ کیلومتر از این مسیر ۸۰ کیلومتری ۴ خطه و بزرگتر شده است و ۴۰ کیلومتر دیگر باقی مانده است که تا پایان سال ۹۸ ۴ خطه می‌شود.

وی تأکید کرد: در این راستا در محورهای مرزی بخصوص در ایام اربعین حضور گسترده‌تر پلیس، ساماندهی ترافیک و احتمالاً یکطرفه کردن مسیرها باید لحاظ شود.

 

برزگ راه

 


وی با اشاره به لکه‌گیری و روکش آسفالت ۷۰ کیلومتر از محورهای منتهی به مرز گفت: برای آماده‌سازی جاده‌ها ۱۵۰۰ کیلومتر خط‌کشی محورهای منتهی به مرز انجام شد.

وی با بیان اینکه در محور مهران-دهلران ایمن‌سازی و بازسازی در حال انجام است، گفت: تعریض پل‌ها و حذف نقاط پرحادثه در محورهای مرزی باید ادامه یابد، در همین محور مهران-دهلران ۲۰ دستگاه پل تعریض و ایمن‌سازی شد، ضمن آنکه گارد ریل نیز نصب کردیم.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری ادامه داد: امسال ۱۲ کیلومتر از محور دهلران - اندیمشک ۴ خطه می‌شود، ضمن آنکه ۳۰ کیلومتر جداکننده و نیوجرسی (بلوک سیمانی) لازم دارد که پرهزینه است و به اربعین امسال نمی‌رسد.

وی افزود: در محور اهواز-سوسنگرد-چزابه ۲۵ کیلومتر راهسازی لازم دارد که اگر تکمیل شود کل محور بزرگراه می‌شود.

وی اظهارداشت: برای این ایام ۷۰۰ کیلومتر نصب تابلو در محورهای مواصلاتی انجام شد، ضمن آنکه محور عبدالخان-بستان به طول ۵۰ کیلومتر نیز در حال بازسازی است.

کد خبر 103591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha