کد خبر 103609
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۵
این افراد در معرض خطر نابینایی هستند

پرشین خودرو: چرا مردم نابینا می شوند؟ شاید سوال مهم تر این است؛ به چه دلیلی مردم به نابینایی و سایر اختلالات مبتلا می شوند؟ و اصلا یک سوال خیلی مهم تر اینکه در کدام سنین خطرات مربوط به چشم دو برابر می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برنا، واقعا چه کسانی در معرض خطر نابینایی قرار دارند؟ برای پاسخ به این پرسش از منظر سن و سال جواب می دهیم؛ سن بالا و سن پایین.

تحقیقات علمی نشان داده است که بالا رفتن سن یکی از مهم ترین دلایل ابتلای مردم جهان به تمامی اختلالات مربوط به بینایی است. این مورد به خصوص در مورد افراد بالای 50 سال صدق می کند. در دوران کهنسالی هم که دیگر مشکلات به اوج می رسد که «چشم» یکی از آنهاست.

بالا رفتن سن مشکلاتی همچون ناتوانی های مختلف بدنی از جمله بینایی را رقم می زند به خصوص اگر فرد، مبتلا به بیماری هایی همچون دیابت هم باشد و آن را کنترل هم نکند.

کنترل دیابت، توجه به سلامت جسمانی، آزمایش های دوره ای، پیشگیری از عوارض بالا رفتن سن، تغذیه مناسب، ورزش و سبک سالم زندگی ضریب مشکلات مربوط به بینایی در سنین بالا را بسیار کم می کند و یا به طور کلی از بین می برد. البته برخی از مشکلات چشم دیگر قابل کنترل نیستند. اما در دسته ای که اختلالات قابل پیش بینی جای می گیرند، خیلی باید دقت داشت.


کودکان زیر 15 سال نیز بنا به دلایل مختلفی در معرض اختلالات بینایی قرار دارند. تخمین زده می شود که 19 میلیون نفر از کودکان در سراسر دنیا مبتلا به انواع اختلالات باشند. همه اینها به مشکلاتی برمی گردد که به موقع شناسایی نشده اند.


بسیاری از کودکان در سنین زیر شش سال با برخی از اختلالات جدی چشمی روبرو هستند. در اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران آزمایش های بینایی برای این سنین وجود دارد. اما در کشورهایی که چنین روندی وجود ندارد میزان اختلالات به اوج می رسد و جمعیت کودکان مبتلا به این مشکل درسال های بعد با معضلات بیشتری روبرو خواهند شد.

 

نابینا

 

چه باید کرد تا از این موج بزرگ مربوط به مشکلات چشم جلوگیری شود؟

توسعه کلی اجتماعی و اقتصادی، اقدامات بهداشتی هماهنگ، افزایش توانایی ها و پتانسیل های مربوط به پیشگیری و کنترل اختلالات بینایی و بالا بردن اطلاع رسانی در رابطه با مشکلات مربوط به بینایی مهم ترین فاکتورهای کاهش نرخ اختلالات بینایی هستند.

در هر کشوری که برنامه ای جامع در ارتباط با کنترل مشکلات چشمی دارند، میزان نابینایان و کم بینایان و سایر افرادی که اختلال چشمی دارند بسیار کم است.

تلاش برای کنترل مشکلات چشمی معمولا از دوران پیش از مدرسه آغاز می شود. در دوران مدرسه نیز کودکان نکات زیادی را در رابطه با مشکلات بینایی می آموزند.

در 25 سال اخیر روش ها و راهکارهای بسیار زیادی برای مقابله با اختلالات بینایی به وجود آمده است.

انجمن ها، نهادها و صندوق های عام المنفعه متعددی تشکیل شد و پروژه های وسیعی در ارتباط با این موضوع شکل گرفت.

کد خبر 103609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha