کد خبر 103656
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
تاریخ اعلام نامزدهای اولیه اسکار اعلام شد

پرشین خودرو: اکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار برای اولین بار نامزدهای اولیه، ۹ شاخه از جوایز اسکار از جمله اسکار خارجی را همزمان در یک روز اعلام خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، فهرست کوتاه‌ نامزدهای شاخه‌های بهترین فیلم غیرانگلیسی، انیمیشن کوتاه، مستند بلند، مستند کوتاه، فیلم کوتاه، چهره‌پردازی، جلوه‌های بصری، موسیقی متن و ترانه، بر خلاف سال‌های گذشته که هر کدام در تاریخی متفاوت اعلام می‌شد و موجب آشفتگی در فصل جوایز سینمایی می‌شد، از امسال همزمان در تاریخ ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) اعلام خواهد شد.

در ۱۵ شاخه از میان مجموع ۲۴ شاخه رقابتی جوایز سینمایی اسکار شامل بهترین فیلم، نامزدهای نهایی از میان تمامی آثار واجد شرایط انتخاب می‌شوند اما در ۹ شاخه دیگر، پیش از اعلام نامزدهای نهایی فهرستی از نامزدهای اولیه اعلام می‌شود.

به عنوان مثال سال گذشته فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار شامل ۹ فیلم در تاریخ ۱۴ دسامبر اعلام شد، فهرست نامزدهای اولیه انیمیشن کوتاه در تاریخ ۴ دسامبر منتشر شد، ۱۵ نامزد اولیه اسکار مستند بلند ۷ دسامبر مشخص شدند و به این ترتیب موجب نامنظمی در روند برگزاری جوایز اسکار می‌شد و به همین دلیل از امسال همه نامزدهای اولیه این شاخه‌ها، همزمان در روز ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) مشخص خواهند شد.

 

اسکار


این اولین بار از سال ۱۹۷۹ تاکنون است که قرار است شاخه‌های بهترین موسیقی متن و بهترین ترانه نیز شامل اعلام فهرست ۱۵ اثری از نامزدهای اولیه باشند.

همچنین این اولین سال در تاریخ جوایز سینمایی اسکار است که فرآیند رای‌گیری از انتخاب نامزدهای اولیه تا نامزدهای نهایی کاملا به صورت آنلاین انجام می‌شود و به بیان دیگر از این به بعد هیچ برگه‌ رای‌گیری کاغذی در اختیار اعضای آکادمی قرار نخواهد گرفت.

طبق اعلام پیشین، فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار ۲۰۱۹ روز ۲۲ ژانویه (دوم بهمن) اعلام می‌شوند و مراسم اعطای جوایز نودویکمین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز روز ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ (یکشنبه، ۵ اسفند) برگزار خواهد شد.

کد خبر 103656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha