سری W، به رانندگان زن برای رسیدن به فرمول 1 کمک می کند

پرشین خودرو: درست همانند سری مسابقات Tatuus F3 برای کشف استعدادها، سری W هم از سوی راننده سابق مسابقات فرمول 1 یعنی دیوید کولتارد و با حامیان بزرگ برای کشف استعداد رانندگان زن راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، از سال آینده، مسابقات سری W برای استعدادیابی خانم‌ها برگزار خواهد شد و رانندگان زن این شانس را خواهند داشت تا به مسابقات رسمی و بالاتر از همه، به سری مسابقات فرمول 1 راه پیدا کنند. هرچند مسابقات "سری W" جایزه‌های بزرگی داشته و برای نفر اول جایزه 500 هزار دلاری پیش بینی شده است تا امکان رشد بیشتر و رسیدن به مسابقات سطح بالاتر از جمله فرمول 1 را داشته باشد.

به گفته منابع خبری، مسابقات سری W از ماه می سال 2019 میلادی راه اندازی خواهد شد که تنها 30 دقیقه زمان داشته و در بریتانیا برگزار می‌شود، اما این امیدواری وجود دارد که مسابقات سری W توسعه پیدا کرده و در آینده شاهد برگزاری آن در قالب مسابقات رسمی در کشورهای استرالیا، آمریکا و یا حتی قاره آسیا در زمان و تعداد بالاتری باشیم.

خانم‌های راننده که امیدوار هستند در مسابقات سری W شرکت کنند، مجبور نیستند حامیان مالی بزرگی داشته باشند، اما در ادامه لازم است که توانایی‌های خود را در فرایند انتخاب فشرده و تست‌های سنگین نشان دهد تا مسئولان برگزار کننده مسابقات از کیفیت رانندگان مطمئن شود و زمینه‌ای برای کشف استعدادها فراهم شود.

دیوید کولتارد از دلایل خود برای برگزاری مسابقات سری W می‌گوید: ما با راه اندازی مسابقات سری W به شدت بر این باور هستیم که رانندگان زن و مرد می‌توانند در شرایط مساوی با یکدیگر رقابت کنند.

در حال حاضر بسیاری از زنان تمایل به رانندگی در مسابقات گرند پریکس فرمول 3 دارند، اما اغلب آنان که دارای استعدادهای بسیار خوبی هستند، به دلیل کمبود بودجه نمی‌توانند در مسابقات شرکت کرده و استعدادهای خود را نشان دهند، به همین منظور مسابقات سری W می‌تواند محل مناسبی برای کشف استعداد خانم‌های راننده باشد.

کد خبر 103676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha