کد خبر 103681
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
کمبود نیرو و تجهیزات فرسوده در 115

پرشین خودرو: معاون توسعه اورژانس تهران با اشاره به کمبود نیرو در این حوزه خدمتی، با بیان اینکه در مرحله اول درخواست تامین ۸۰۰ نیرو را ارائه داده‌ایم، در عین حال بر لزوم افزایش 2.5 برابری بودجه اورژانس تهران تاکید کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، دکتر هادی سیف ، درباره وضعیت نیروی انسانی و میزان نیاز اورژانس تهران به جذب نیروی انسانی جدید، گفت: در حال حاضر اگر بخواهیم به نحو مطلوب ارائه خدمت کرده و به استانداردهای خدمت‌رسانی دنیا در این حوزه برسیم، برای تکمیل ناوگان نیروی انسانی اورژانس تهران، حداقل به ۱۸۵۰ نفر پرسنل جدید نیاز داریم، اما این اقدام نیازمند همکاری بسیاری از سازمان‌هاست که باید کمک کنند تا این فرایند خوب تعریف و این پرسنل تامین شوند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول درخواست تامین ۸۰۰ نیرو برای اورژانس تهران را ارائه داده‌ایم که در مراحل دریافت موافقت‌نامه‌ها قرار دارد، افزود: به هر حال برای جذب نیرو، باید اعتبارات لازم برای نیروهای جدید پیش‌بینی شود و برایشان حقوق، مزایا و جایگاه سازمانی تعیین شود. مهم‌ترین مساله هم تامین اعتبارات و حقوق پرسنل است. ما در حال حاضر پیش‌بینی‌های لازم برای حقوق، مزایا و جایگاه سازمانی ۸۰۰ نیروی جدید در اورژانس تهران را انجام داده‌ایم.

 

اورژانس

 

وی درباره وضعیت بودجه‌ای اورژانس تهران نیز گفت: در حال‌حاضر از آنجایی که ایجاد سازمان اورژانس، به طور کامل مصوب نشده است، اورژانس تهران به طور مستقیم اعتباراتش را از خزانه دریافت می‌کند. بودجه اورژانس تهران در سال ۹۷ حدودا ماهیانه چهار میلیارد تومان است، اما برای کیفی‌تر شدن خدمات اورژانس این میزان حداقل باید ۲.۵ برابر افزایش یابد. البته نمی‌گوییم این اعتبار نمی‌تواند ناوگان اورژانس تهران را پیش برد، اما کفاف تنوع خدمات اورژانس و ارائه کیفی‌تر خدمات را نمی‌دهد. انتظار مردم هم دریافت خدمات کیفی است. در حال حاضر خدمات انجام می‌شود، اما می‌توانیم خدمات بسیار مطلوب‌تر و کیفی‌تری را ارائه دهیم.

سیف، فرسوده بودن تجهیزات اورژانس تهران را یکی از چالش‌های اورژانس دانست و گفت: از طرفی از آنجایی که تجهیزات ما اعم از آمبولانس و تجهیزات داخل آمبولانس قدیمی، پیر و فرسوده است، بر کیفیت خدمات تاثیر منفی دارد و می‌تواند رضایت مردم را هم کاهش دهد. می‌توان گفت که نزدیک به ۹۰ درصد تجهیزات اورژانس تهران فرسوده‌اند. ما از بودجه اورژانس تهران برای بازسازی این تجهیزات استفاده می‌کنیم.

معاون توسعه اورژانس تهران تاکید کرد: در عین حال ناوگان‌مان را برای استفاده بهینه از تجهیزات بروز دنیا آماده کرده و به پرسنل‌مان آموزش می‌دهیم تا برای استفاده از تجهیزات بروز دنیا آماده شوند و امیدواریم بتوانیم این تجهیزات را در کشور داشته باشیم.

کد خبر 103681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha