بررسی احیای کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین در دولت

پرشین خودرو: وزیر نفت ضمن ارائه اطلاعاتی درباره مذاکرات نفتی با روسیه و اروپا و هم‌چنین تشریح وضعیت بازار نفت درباره احیای کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: این موضوع در دولت در حال بحث و بررسی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بیژن زنگنه امروز در چهارمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو درباره مذاکره با وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: با وزیر انرژی روسیه درباره مسائل عمومی بازار و شرایط تحریم صبحت کردیم. آمریکا شرایطی را به بازار نفت تحمیل می‌کند، درواقع سوزنی به خودشان می‌زنند و بعد آخ آخ می‌کنند و می‌گویند بیایید مشکل ما را حل کنید. باید به آن‌ها گفت لازم نیست به خودتان سوزن بزنید. تحریم‌ها را بردارید تا قیمت‌ها درست شود و بازار از حالت بی‌تعادلی خود خارج شود.

وی با تاکید بر این‌که در بازار کمبود عرضه وجود دارد، افزود: هیچ‌کدام از تولیدکنندگان توان تولید بیش‌تری ندارند. عربستان از ذخایر خود استفاده می‌کند و در حال حاضر هم دچار چالش سیاسی با یکدیگر شده‌اند.

ترامپ فکر می‌کند می‌تواند با گردن کلفتی قیمت نفت را کاهش دهد

وزیر نفت با بیان این‌که نمی‌توان کمبود عرضه در بازار را با گردن کلفتی حل کرد،‌ گفت: ترامپ فکر می‌کند می‌تواند با گردن کلفتی قیمت نفت را کاهش دهد.

زنگنه با تاکید بر این‌که ترامپ می‌خواهد هر کاری که دوست دارد انجام دهد، اظهارکرد: باید عکس‌العمل‌های بازار را بررسی کرد. بازار در حال حاضر ملتهب و به شدت نگران است و نگرانی بازار برای این روزها نیست، بلکه برای آینده است. کشورهای تولیدکننده نفت یکی از پس دیگری تحریم می‌شوند اما این شرایط تا کی می‌تواند ادامه پیدا کند. آینده بازار چه خواهد شد؟

وی با تاکید بر اینکه بازار یک ساز و کار هوشمند دارد، گفت: همه در حال حاضر نگران هستند و ترامپ نتوانسته آن‌ها را قانع کند، به همین دلیل بازار مدام دچار مشکل می‌شود. ما هم جزو بازار هستیم.


بررسی درباره کارت سوخت ادامه دارد

زنگنه در ادامه با اشاره به مباحثی که درباره احیای کارت سوخت مطرح می‌شود، تاکید کرد: کارت سوخت امر پیچیده‌ای است و سهمیه‌بندی یکی از روش‌هایی است که فواید و مشکلاتی دارد. این موضوع در دولت در حال بررسی است تا ببینیم به چه تصمیمی می‌رسیم.

 

سوخت

 


جمع‌آوری گازهای فلر

وزیر نفت در ادامه با تاکید بر اینکه جمع‌آوری گازهای فلر از بیش‌ترین انضباط برخوردار است، توضیح داد: در حال ساخت NGL ۳۱۰۰ در ایران هستیم که گازهای منطقه را جمع کنیم، هم‌چنین NGL ۳۲۰۰ در غرب کارون برای جمع‌آوری گازهای منطقه غرب کارون در حال ساخت است. این دو طرح برای پتروشیمی مارون، بندر امام و بیدبلند است که آخرین مراحل ساخت خود را طی می‌کنند.

زنگنه ادامه داد: با تکمیل این طرح‌ها دیگر در منطقه خوزستان و گچساران، گاز همراه نخواهیم داشت. NGL دیگری در خارک است که گازهای فلات قاره در غرب خلیج فارس را جمع‌آوری می‌کند.

ایران مشکلی با همکاری اوپک و غیراوپک ندارد

وی با اشاره به همکاری اوپک و غیراوپک در تعهد کاهش تولید گفت: ایران مشکلی با این موضوع ندارد،‌ اما اوپک یک موضوع است و غیراوپک یک موضوع؛ باید از مسئولیت‌های اعضای اوپک و غیراوپک که این ناهمکاری‌ها از آن ناشی می‌شود، چشم‌پوشی کنیم.

ایران اطلاعاتی به آمریکا نمی‌دهد

وزیر نفت هم‌چنین در پاسخ به سوال درباره مذاکرات نفتی با اروپا تصریح کرد: این موضوع دنبال می‌شود و زمانی که به نتیجه رسید، اعلام خواهد شد. بارها اعلام کرده‌ایم که درباره تحریم اطلاعاتی به آمریکا نمی‌دهیم.

آخرین اظهارنظر زنگنه درباره‌ی تحریم‌های نفتی

بیژن زنگنه هم‌چنین  با اشاره به نزدیک شدن موعد اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران اظهار کرد: اکثر کارهایی که آمریکا در این زمینه باید انجام می‌داد، انجام داده است و کار زیادی نمانده که علیه ایران انجام دهد.

بر اساس این گزارش، با خروج آمریکا از برجام، ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران را اعلام کرد. تحریم هایی که قرار است از ١٣ آبان‌ماه آغاز شود.تاکنون آمریکا تلاش بسیاری برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران کرده است که بی‌نتیجه مانده و زنگنه آن را رویای تعبیرنشدنی آمریکا دانسته است.

کد خبر 103694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha