کد خبر 103707
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
گزینه غرب برای جایگزینی «بن سلمان»

پرشین خودرو: کشور‌های غربی در حال بررسی گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی هستند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، کشور‌های غربی در حال بررسی گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی هستند.

احمد بن عبدالعزیز گزینه غرب برای جایگزینی بن سلمانبه است.

بر اساس اطلاعاتی که "الخلیج آنلاین" به دست آورده است، تلاش‌های گسترده‌ای داخل خاندان حاکم سعودی در جریان است تا شاهزاده احمد بن عبدالعزیز اقدامات خود را در عرصه بین‌المللی، علیه محمد بن سلمان آغاز کند.

به نظر می‌رسد برخی کشورهای غربی به وی پیشنهاد کرده‌اند که جانشین احتمالی ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی شود، پادشاهی که در شرایط کنونی در اداره کشور ناتوان است. احمد بن عبدالعزیز روابط بسیار خوب و قدرتمندی با مقامات آمریکایی و انگلیسی دارد.

شاهزاده احمد بن عبدالعزیز از زمانی که ماه سپتامبر گذشته از ملک سلمان و فرزندش انتقاد کرد، در لندن پایتخت انگلیس زندگی می‌کند. برخی ناظران بر این باورند که حضور وی در لندن، تلاشی برای طراحی سناریوی‌های مختلف برای سرنگون کردن ملک سلمان و فرزندش است.

ماه سپتامبر گذشته شماری از تظاهرکنندگان در مقر اقامت وی در لندن تجمع کردند و شعارهایی علیه سیاست‌های خاندان حاکم سعودی سر دادند. وی با حضور میان تظاهرکنندگان گفت "خاندان آل سعود هیچ ارتباطی با این سیاست ها ندارند و ملک سلمان و ولیعهد مسئولیت کامل این سیاست‌ها را برعهده دارند."

در چارچوب مسئله جانشینی ملک سلمان، برخی از گزارش های رسانه‌ای به این مسئله اشاره دارد که ممکن است دولت آمریکا به دنبال محمد بن نایف، ولیعهد سابق برای جانشینی بن سلمان باشد ولی اطلاعاتی که "الخلیج آنلاین" به دست آورده است به این مسئله اشاره می‌کند از زمانی که بن سلمان توانست به شکل خوارکننده‌ای بن نایف را از سمت ولیعهدی سرنگون کند، نقش سیاسی این فرد پایان یافت.

بن نایف از زمان برکنار شدن از پست ولیعهدی در ماه ژوئن گذشته در حبس خانگی به سر می برد و تحت نظارت شدید امنیتی قرار دارد و قادر نیست به صورت آزادانه هیچ گونه تحرکی داشته باشد. چنین وضعی اجازه نمی‌دهد وی اقداماتی علیه بن سلمان، پسر عموی خود داشته باشد به ویژه آنکه بن سلمان با اقدامات سیاسی و رسانه‌ای، ضربه سنگینی به وجهه بن نایف وارد و ارتباط وی را با اعضای موثر خاندان سعودی قطع کرد.

ناظران از این مسئله نگرانند که ممکن است جنگ قدرت در خاندان سعودی به مرحله‌ای منجر شود که بن سلمان از زور برای برداشتن هر مانعی از سر راه خود استفاده کند تا بتواند به کم سن ترین پادشاه در تاریخ عربستان سعودی تبدیل شود.

کد خبر 103707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha