نگاه به صنعت هوایی باید نگاه ویژه‌ای باشد

پرشین خودرو: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی کشور نگاه به صنعت هوایی باید نگاه ویژه‌ای باشد زیرا که این صنعت یک صنعت ممتاز است.

به گزارش پرشین خودرو، علی آملی لاریجانی در مراسم افتتاح ۱۰ پروژه زیربنایی و خدماتی فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه خدمات سنجیده‌ای در صنعت هوایی کشور صورت گرفته است گفت: این صنعت باید از تکنولوژی‌های روز برخودار شود زیرا که صنعت هوایی مورد توجه تمامی قواست و هر سه قوه از آن حمایت می‌کنند.


وی با تأکید براینکه شرایط فعلی کشور نسبت به قبل تفاوت کرده است افزود: بنده فکر می‌کنم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کار خودش را کرده است اما در این شرایط باید از روش‌های دیگری بهره‌ ببرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر قرار گرفتن فکر توسعه‌ای در پروژه‌های کشور تأکید کرد و افزود: کشور نیازمند این است که در یک گوشه نظام توسعه‌ای برنامه‌ریزی شود زیرا که اگر این نظام روی کار نباشد با انبوه پروژه‌هایی که در دست اقدام است دچار مشکل می‌شویم و در این زمینه در کشور ضعف وجود دارد.

وی با یادآوری تاریخچه تأسیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در ابتدای تأسیس این سازمان هدف‌گذاری آن بر تلاش برای پیاده‌سازی برنامه توسعه‌ای بلندمدت در کشور بود که متأسفانه در دوره نخست‌وزیری هویدا با افزایش درآمدهای نفتی، بودجه‌نویسی دولت نیز بر وظایف آن افزوده شد که پس از طی کردن چندین سال بودجه ‌ریزی و پیگیری برنامه‌های توسعه ای ارجحیت یافت.

 

صنعت هوایی

 


وی با بیان اینکه باید یک مرکز فکری برای توسعه کشور ایجاد شود تصریح کرد: علاوه بر این مسئله باید هردستگاهی خود فکر توسعه‌ای جهت رشد و بالندگی مجموعه تحت هدایتش داشته باشد که متأسفانه در این بخش شاهد ضعف‌هایی هستیم و به نظر می‌آید که به جای فکر توسعه‌ای به دنبال آزار دادن و صف‌بندی‌ها و تضادهای مختلف برای غلبه بر نیروهای غیرخودی هستیم.

لاریجانی با تأکید براینکه با این قبیل کارها و به جای فداکاری و همدلی اهلیت افراد را زیر سؤال می‌بریم اظهار کرد: با چنین کارهایی باعث کند شدن امور توسعه‌ای می‌شویم، همچنین بنده توصیه می کنم تا دستگاه‌های نظارتی به دنبال مچ‌گیری نباشند و اجازه دهند تا شجاعت مدیران حفظ شود که این اقدام‌ها باعث می‌شوند در مسیر آینده همه کسانی که اهل تفکر و تلاش هستند فعال شده و بهترین‌ها را به ملت هبه کنند.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از خدمات شایسته رئیس مجلس شورای اسلامی توسط وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تقدیر و تشکر به عمل آمد ./

کد خبر 103718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha