کد خبر 103720
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
فروش یونیت صندوق در شعبه بانک ایران‌زمین

پرشین خودرو: معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین گفت: خدمات فروش یونیت‌های صندوق (واحد صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس) بزودی در شعبه تمام دیجیتال بانکی ایران‌زمین امکانپذیر می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از بانک ایران زمین، بانک ایران‌ زمین در ۸ مهرماه اولین شعبه تمام دیجیتال خود را در مگامال تهران افتتاح کرد از اینرو در گفتگو با فرهاد اینالوئی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌ زمین از جزئیات خدمات ارائه‌ شده در این شعبه تشریح شده است.

فرهاد اینالوئی در این خصوص اظهار داشت: بیشتر خدمات خُرد بانکداری در شعبه تمام دیجیتال بانک ایران‌ زمین مثل افتتاح حساب، دریافت وجه، واریز وجه به‌حساب، صدور کارت، اخذ ضمانت بانکی، اخذ تمکن مالی ارائه می‌شود. وی افزود: در فاز دوم این طرح قرار است خدمات غیر بانکی نیز در شعب تمام دیجیتال بانک ایران‌ زمین ارائه شود.

اینالوئی تصریح کرد: در این شعبه سعی شده فرآیندها در ابتدا ساده‌سازی و سپس دیجیتالی شود تا تمام خدماتی که در شعب ارائه می‌شود در شعب تمام دیجیتال در زمان کمتر و سرعت بیشتری به مشتریان ارائه شود. از اینرو زمان افتتاح حساب در شعبه دیجیتال این بانک به‌ مراتب کمتر از شعب معمول است.
وی خاطرنشان کرد: بانک ایران‌ زمین در راستای تحول شعب آنچه در آینده در شعب بانک‌ها رخ می‌دهد را در این شعبه تمام دیجیتال نمایش داده است. زیرا یکی از دغدغه‌های صنعت بانکی این بوده است که شعبی که در حال حاضر مراجعه‌ کننده، ندارند در آینده چه سرنوشتی پیدا می‌کند.
اینالوئی گفت: در گذار از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال یک‌لایه وسط وجود دارد که ایجاد شعب بانکی به‌صورت سلف‌ سرویس یا دیجیتال است که شعبه تمام دیجیتال بانک ایران‌ زمین یک نمونه از آن است.
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌ زمین در خصوص وجه تمایز شعبه دیجیتال بانک ایران‌ زمین به نسبت کیوسک‌های بانکی شبانه‌روزی در بانک‌های مختلف در نقاط مختلف شهر دایر است، خاطرنشان کرد: پلتفرم بانکداری باز برای این شعبه تعریف‌ شده است. از اینرو امکان ارائه تمام سرویس‌های بانکی و غیر بانکی در این شعبه امکان‌پذیر است.
اینالوئی افزود: امکان ارائه خدمات بیمه، بورس و فروش صندوق سرمایه‌گذاری در بورس بزودی به خدمات این شعبه دیجیتال افزوده می‌شود اما مهم‌ترین نکته این است که پلتفرم این شعبه باز است و امکان ارائه تمام خدمات در این شعبه امکان‌پذیر است.
معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران‌ زمین در پاسخ به این پرسش که عملیات کلرینگ و نقد کردن چک یکی از خدماتی است که در حال حاضر تنها با مراجعه حضوری به شعب و در ساعات اداری امکان‌پذیر است و به یکی از معضل‌های مشتریان بانکی تبدیل‌ شده در این شعبه این خدمت نیز به‌ صورت تمام الکترونیک ارائه می‌شود، گفت: در حال حاضر این خدمت در این شعبه ارائه نمی‌شود ولی به دنبال آن هستیم که با برطرف کردن موانع امنیتی و مقررات آن با بانک مرکزی بتوانیم این خدمت را با ارائه تصویر چک از سوی مشتری که با گوشی تلفن همراه وی گرفته می‌شود، عملیاتی کنیم.
وی افزود: کلرینگ و نقد کردن چک با گرفتن تصویر آن از طریق گوشی موبایل یا ارائه تصویر آن نهایت آرزوی ما است که امیدواریم با همکاری بانک مرکزی محقق شود. البته در حال حاضر دریافت چک در این شعبه تمام دیجیتال انجام می‌شود ولی دریافت چک به‌منزله پاس شدن آن نیست.
اینالوئی یادآور شد: در شعب دیجیتال بانک ایران‌ زمین برای اخذ چک‌های بانکی به‌خصوص چک‌های که به بانک‌های دیگر تعلق دارد در شعب تمام دیجیتال بانک ایران‌ زمین نیازمند ایجاد زیرساخت‌های قوی‌تر هستیم.
وی ادامه داد: مباحث امنیتی در بانکداری دیجیتال حساسیت‌های خاص خود را دارد و بسیار پیچیده‌تر از بانکداری الکترونیک است. وی در پاسخ به این پرسش که زیرساخت این شعبه تمام دیجیتال با مشارکت کدام شرکت‌های راه‌اندازی شده است، گفت: در حوزه تجهیزات شرکت توسن تکنو و جی اس اس با بانک ایران‌زمین همکاری کردند ولی بحث‌های نرم‌افزاری آن نیز از سوی این بانک عملیاتی شده است.
کد خبر 103720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha