کد خبر 103737
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
خودروسازی اوپل زیر ذره‌بین بازرسان آلمانی

پرشین خودرو: گروهی از بازرسان و ماموران ویژه در آلمان به منظور تحقیق و تفحص درباره رسوایی خودروهای دیزلی در این کشور دفاتر شرکت خودروسازی اوپل را مورد بازرسی قرار دادند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، در سال ۲۰۱۵ میلادی (نزدیک به سه سال پیش) پرونده رسوایی خودروهای آلاینده فولکس‌واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود و میزان آلایندگی این خودروها را بسیار کمتر از حدی که در حقیقت بود، نشان می‌داد.

فولکس‌واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

این رسوایی که موسوم به رسوایی « دیزل‌گیت» بود بسیاری از خودروسازان بزرگ آلمان اعم از فولکس واگن و تمامی زیرمجموعه هایش را زیر سوال برد و موجب شد بازرسان و ماموران ویژه در این کشور به منظور تحقیق و تفحص وارد روند پیگیری موضوع مربوطه شده و به جستجو برای تکمیل مدارک و شواهد مورد نیاز خود دال بر اثبال ادعای همکاری و آگاهی آنها از وقوع این رسوایی بزرگ بپردازند.


حالا تازه ترین اخبار منتشر شده از سوی اتونیوز نشان می‌دهد که این بار نوبت به شرکت خودروسازی آلمانی اوپل (Opel ) رسیده است و بازرسان ویژه، دفاتر این شرکت را در شهرهای راسلزهایم و کایسرزلاترن مورد تحقیق و بررسی دقیق قرار داده‌اند تا بتوانند به تکمیل پرونده رسوایی دیزل‌گیت پرداخته و مظونین و متهمان احتمالی بیشتری را در این خصوص بیابند.


دفتر بازرسی فرانکفورت روز گذشته ، دوشنبه ، اعلام کرد که بازرسان مربوطه هم‌اکنون با بررسی و انجام تحقیقات بر روی بالغ بر ۹۵ هزار دستگاه خودرو، قصد دارند از چگونگی نصب نرم افزارهای مدیریت و کنترل میزان انتشار آلاینده‌ها بر روی موتور خودروهای دیزلی مطلع شده و اطلاعات دقیقی کسب کنند.

 

اوپل

 


بر اساس گفته‌های نادجا نیسن بعنوان یکی از اعضای دفتر بازرسی فرانکفورت در آلمان، تاکنون نصب نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی بر روی موتور برخی از مدل‌های خودروهای دیزلی اوپل اعم از اوپل اینسیگنیا (Opel Insignia)، اوپل زافیرا (Opel zafira ) و اوپل کاسکادا ( Opel Cascada) تایید شده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که خود شرکت خودروسازی اوپل نیز از حضور و تحقیقات بازرسان ویژه دفتر بازرسی فرانکفورت در دفاتر این شرکت سخن گفته و صحت این خبر را تایید کرده است.

این خودروساز آلمانی در عین حال با انتشار بیانیه‌ای هرگونه اتهام در رابطه با دست داشتن در رسوایی خودروهای دیزلی و همچنین نصب نرم‌افزار کنترل میزان انتشار آلایندگی این وسائل نقلیه را رد کرده است.

وزارت حمل و نقل آلمان نیز هم‌زمان با این مسائل، روز گذشته اعلام کرد که شرکت خودروسازی اوپل موظف خواهد بود در راستای همکاری با بازرسان ویژه پرونده رسوایی خودروهای دیزلی، بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی تولیدی خود را فراخوان دهد تا روند تحقیقات بهتر و سریع‌تر پیش رود.

شرکت خودروساز اوپل آلمان که هم اکنون تحت مالکیت گروه صنعتی PSA Group است، بعد از فولکس واگن، دومین خودروساز بزرگ اروپایی محسوب می‌شود که سهم قابل توجهی از بازار خودرو در این قاره سبز را به خود اختصاص داده است.

مقامات PSA بعنوان شرکت مادر اوپل ، از ذکر جزئیات و اطلاعات بیشتر در این خصوص خودداری کرده ولی در عین حال خاطرنشان کرده اند که اوپل با بازرسان ویژه فرانکفورت نهایت همکاری را خواهد کرد.

کد خبر 103737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha