بدهی شرکت های هوایی ایران به فرودگاه نجف پرداخت می شود

پرشین خودرو: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برای پرداخت بدهی 16 میلیون دلاری شرکت های هوایی ایران به فرودگاه نجف از محل سامانه ارزی نیما هماهنگی های لازم با بانک مرکزی به عمل آمده است، اما کار به کندی پیش می رود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، «علی عابدزاده» روز سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح 10 پروژه زیربنایی و خدمات ایمنی در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این بدهی مربوط به چند شرکت هوایی باید بابت ارائه خدمات فرودگاهی است و باید با اختصاص ارز از سامانه نیما تسویه شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: بیش از 55 درصد هزینه های شرکت های هوایی به صورت ارزی است و تلاش کرده ایم تا با همکاری بانک مرکزی شرکت های هوایی ارز مورد نیاز خود را از سامانه نیما خریداری کنند.
عابدزاده یادآورشد: روند اختصاص ارز از طریق سامانه نیما به شرکت های هوایی بسیار کند پیش می رود و در جلسه‌ای که با رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد خواستار سرعت عمل بیشتری در این زمینه شدیم.
عابدزاده با اشاره به آغاز فعالیت یک شرکت هوایی جدید در کشور یادآور شد: این شرکت هوایی که مرکز آن در یکی از فرودگاه های شمال کشور است، کفایت سرمایه مناسبی دارد.

 

نجف

 

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این شرکت تمام مقررات تاسیس شرکت های هوایی را رعایت کرده و اکنون 2 هواپیمای ملکی آن تمام استانداردهای لازم پرواز را اخذ کرده است.
 امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی بیش از 10 پروژه زیربنایی، استانداردسازی، ارتقای سطح ایمنی و کیفیت خدمت رسانی در فرودگاه بین المللی مهرآباد به بهره برداری رسید؛ این طرح ها شامل افتتاح باند بتنی 29 راست و سیستم روشنایی آن، بهره برداری از نیروگاه مرکزی احداث پست برق 11-29، نوسازی ماشین آلات ایمنی و آتش نشانی، افتتاح مرکز تجاری به مساحت 1400 مترمربع در ترمینال شماره 2 و ایجاد فضای سبز جدید مقابل ترمینال 2 و 4 و 6 به مساحت 2700 مترمربع است.
رونمایی از ارتقاء جایگاه فرودگاه مهرآباد در رنکینگ جهانی، راه اندازی سامانه SELF CHECKING در ترمینال های 1،2،4 و تجمیع غرفه های تجاری در همه ترمینال های فرودگاه به منظور دسترسی آسان به نیازهای تجاری مسافران و اصلاح مسیر دسترسی به ترمینال ها از دیگر پروژه های فرودگاه مهرآباد است که امروز به بهره برداری رسید.

کد خبر 103742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha