کد خبر 103743
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
ساخت ترمینال ۸۰ هزار متری در تهران

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از پیگیری طرح ساخت یک ترمینال ۸۰ هزار مترمربعی فرودگاهی در تهران خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، رحمت‌الله مهابادی در مراسم افتتاح پروژه‌های فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: این فرودگاه مهم در طول سال‌های گذشته همواره با محدودیت اراضی و امکانات برای توسعه روبرو بوده‌اند، اما ما تلاش کرده‌ایم که با وجود تمام این مسائل خدمات‌رسانی به مردم را توسعه دهیم و در این راستا ساخت یک ترمینال مسافری جدید یکی از پروژه‌های مدنظر است.

وی با مطرح کردن این سوال که چرا در طول ۴۰ سال گذشته عملا بازسازی خاصی در فرودگاه مهرآباد صورت نگرفته بود، بیان کرد: متاسفانه با وجود آنکه حدود ۸۰ سال از عمر این فرودگاه که به عنوان نخستین و بزرگترین فرودگاه بین‌المللی ایران شناخته می‌شود می‌گذرد، اما عملا برای دوران نسبتا طولانی هیچ طرح توسعه‌ای خاصی برای این فرودگاه در نظر گرفته نشده بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: شرایط فرودگاه مهرآباد در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ طوری شده بود که از یک فرودگاه بزرگ تبدیل به محلی برای چالش‌های مدیریتی شده و اگر حرکتی در مقابل آن صورت نمی‌گرفت، عملا این فرودگاه به یک نقطه ضعف مهم در صنعت هوایی ایران بدل می‌شد.

مهابادی با اشاره به تحول بنیادین صورت گرفته در فرودگاه مهرآباد در طول سال‌های گذشته توضیح داد: خوشبختانه امروز فرودگاه مهرآباد نه تنها نقاط ضعف گذشته را ندارد که حتی به عنوان یک نمایشگاه از مدیریت علمی و جهادی شناخته می‌شود. امروز مهرآباد بر شاخص‌های کیفیت، خدمت‌رسانی، ایمنی و خدمات شهروندمحور یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌ها و نمونه‌های موفق مدیریتی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: آخرین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که مهرآباد در بین فرودگاه‌های منطقه از نظر شاخص‌های مختلف فرودگاه چهارم است و در میان ۱۰۰ فرودگاه برتر جهان قرار دارد. در بین فرودگاه‌های هم‌ترافیک خود از ۳۹ فرودگاه در رتبه دوازدهم قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد توضیح داد: این باند که جلوه‌ای از توان مهندسی داخلی به شمار می‌رود، با حدود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار یکی از افتخارات زیرساختی کشور به شمار رفته که می‌تواند در آینده نزدیک توان خود در خدمت‌رسانی به مردم را نشان دهد. این باند در حالی ساخته شد و به بهره‌برداری رسید که فرودگاه مهرآباد حتی یک ثانیه نیز از خدمت‌رسانی نایستاد و این مساله به خوبی نشان دهنده توان مهندسان داخلی و فشاری است که آنها در طول این سال‌ها تحمل کرده‌اند.

مهابادی اضافه کرد: در کنار این پروژه در طول سه و نیم سال گذشته حدود ۵۰ پروژه دیگر با رقم ۴۵۰ میلیارد تومان در فرودگاه مهرآباد ساخته شد و تا پایان سال جاری نیز تعدادی طرح توسعه‌ای دیگر مانند اتصال شش پل تلسکوپی در این فرودگاه مهم پایتخت به مرحله اجرا می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده آن است که برای توسعه، تفکر و اندیشه‌ای قوی همراه با پشتکار اجرایی در دستور کار قرار گرفت که در این حوزه کمک‌های وزیر راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی به ما بسیار کمک کرد.

کد خبر 103743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha