کد خبر 103746
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
جزئیات دستگیری ۴۰ اخلالگر اقتصادی

پرشین خودرو: در طرح شناسایی و دستگیری دلالان که روز گذشته با رصدهای اطلاعاتی و دستور قضایی و طی ۲ مرحله در سطح بازار انجام شد، ۴۰ نفر دستگیر شدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، روز گذشته و در جدیدترین طرح شناسایی و دستگیری دلالان ارزی که در سطح بازار انجام شد ۴۰ متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

پیشتر معاون اول دستگاه قضا در نشست خبری خود در روز یکشنبه ۲۲ مهرماه به اصحاب رسانه گفته بود: در تهران برای مبارزه با اخلالگران در حوزه ارز، نظامات ارزی کشور و قاچاق سازمان‌یافته، از ابتدا تا به امروز ۱۹۶ نفر دستگیر شده‌اند که ۱۳ نفر آن‌ها در همین روز‌های اخیر دستگیر شده‌اند.

اما با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مرکز رسانه قوه قضاییه، جزئیات جدیدی از دستگیری‌های صورت گرفته در روز گذشته ۲۳ مهر ماه به دست آمده است که حکایت از ضبط صدها میلیون تومان وجه نقد از اخلال گران دارد.

بنابراین گزارش با پیگیری‌های قضایی و اطلاعاتی دستگاه قضا و ضابطان در این اقدام اطلاعاتی و قضایی اخیر صورت گرفته حدود ۱۶۵ هزار دلار، یک میلیون و ۴۲۰ هزار دینار، حدود ۵۰۰ میلیون تومان ارز‌های غیر، حدود ۸ کیلوگرم طلای آب شده، ۶ فقره چک تضمینی و بین بانکی به مبلغ ۳۴۰ میلیون تومان حدود ۱۰۰ میلیون تومان وجه نقد، حدود ۳۲ هزار لیر ترکیه، حدود ۳ هزار یورو در همان ابتدای بازداشت از متهمین کشف و ضبط شد.

گفتنی است بنا بر اعلام سخنگوی دستگاه قضا تا روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه در تهران بیش از ۴۹ مورد کیفرخواست صادر شده که برخی از این کیفرخواست‌ها ممکن است ۴بین ۴ تا ۱۰ متهم داشته باشد و برای بیش از ۹۰ نفر از کسانی که کیفرخواست برایشان صادر شده، تعیین وقت صورت گرفته است.

آنگونه که معاون اول دستگاه قضا عنوان کرده است در استان سیستان و بلوچستان یک شبکه نفوذ بانکی کشف شده است که در جریان این پرونده ۱۷ نفر بازداشت شده‌اند. این افراد بصورت سازمان یافته و با اعمال نفوذ در سیستم بانکی و بعضا استفاده از اسناد غیرواقعی توانسته بودند حدود ۱۰۰ میلیون دلار دریافت کرده و حدود ۳۰۰ میلیون دلار نیز نزدیک به گرفتن بود که متوقف شده است.

گفتنی است در ارتباط با بازداشت‌های صورت گرفته در دیگر استان‌ها نیز می‌توان به استان خراسان رضوی با ۴ بازداشتی، استان همدان ۷ نفر بازداشتی اشاره کرد.

کد خبر 103746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha