کد خبر 103749
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
دلالان، بازار خودرو را آشفته کرده اند

پرشین خودرو: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: عامل اصلی آشفته بازار کنونی خودرو، دلالان و واسطه ها هستند که بیشترین تقاضاها را به خود اختصاص داده و به دنبال کسب سود بیشترند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، «امرالله امینی» امروز (سه شنبه)  افزود: حاشیه قیمتی که در بازار خودرو ایجاد شده نیز تحت تاثیر همین مساله است و بخش زیادی از آن به فعالیت دلالان برمی گردد.

به گفته وی، نیاز و تقاضای واقعی مردمی برای خودرو وجود دارد اما از آنجایی که واسطه ها به دنبال سود هستند، مصرف کنندگان بلاتکلیف مانده اند.

 

بازار خودرو

 

این اقتصاددان ادامه داد: قیمت های خودرو در بازار آزاد شرایط نامشخصی دارد به گونه ای که در مقایسه با سه ماه پیش، نرخ خودروهای خارجی 2 تا سه برابر و داخلی ها بین 40 تا 60 درصد رشد داشته است.
وی، یکی از مشکلات خودروسازان در این بخش را مشکلات ارزی و قیمت های آن اعلام کرد و گفت: خودروسازان نیز در شرایط کنونی به دنبال واقعی کردن قیمت خودروها هستند.
امینی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلایل استراتژیک و صنعتی نیازمند صنعت خودرو است، اما این صنعت همواره متاثر از سیاست های کلان اقتصادی مثل نرخ ارز، واردات و غیره است که سبب شده استراتژی ها در مسیر درست قرار نگیرد.
 پیش از این «امیرحسن کاکایی» استاد دانشگاه اعلام کرده بود: مهمترین انتظار در شرایط کنونی از تصمیم سازان، تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو، مواد اولیه و سایر نهاده هایی است که با نرخ دلار ارتباط مستقیم دارد.

کد خبر 103749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha