احداث ترمینال ۸۰ هزار متر مربعی در فرودگاه‌ مهرآباد

پرشین خودرو: مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از بهره‌برداری از سامانه پیشرفته راداری تهران در ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: برای احداث یك ترمینال ۸۰ هزار متر مربعی در مهرآباد برنامه‌ریزی كرده‌ایم.

به گزارش پرشین خودرو، رحمت‌الله مه‌آبادی، مدیرعال شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور در حاشیه افتتاح ۱۰ پروژه در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به تاب‌آوری صنعت فرودگاهی در شرایط تحریم گفت: خوشبختانه در شرایطی قرار داریم که اصلا به تحریم‌ها فکر نمی‌کنیم. چون برجام را یک فرصت کوتاه در نظر گرفتیم و تمام خریدهای لازم را در آن دوره انجام دادیم.


وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌های کشور و سامانه‌های کمک ناوبری، راداری و ارتباطی را خریداری کردیم و اکنون در حال نصب و بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.

مه‌آبادی با اشاره به تجهیز استان تهران به یک رادار پیشرفته گفت: ظرف ۱۰ روز آینده نوسازی سامانه راداری ترمینال هوایی تهران به اتمام خواهد رسید و از رادار پیشرفته خود در استان تهران بهره‌برداری خواهیم کرد.

این مقام مسئول به استفاده از توان داخلی برای نوسازی تجهیزات فرودگاهی اشاره کرد و افزود: ما فرامین مقام معظم رهبری در ارتباط با استفاده از توان داخلی را چه در سال اقتصاد مقاومتی و چه در سال حمایت از کالای ملی جدی گرفتیم و اکنون محصولات فناورانه داخلی ما در حال تولید است.

وی ادامه داد: در این ارتباط قراردادهایی بستیم، قراردادهایی در شرف امضا داریم، برخی سامانه‌ها نیز به بهره‌برداری رسیده است. فکر می‌کنیم که بتوانیم همه تجهیزات مورد نیاز را در داخل بسازیم و بعد از تحریم‌ هم نیاز به ابتیاع چیزی نداشته باشیم.

 

فرودگاه مهرآباد

 


۱۱ درصد مهرآباد در اختیار شركت فرودگاه‌ها است

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فرودگاه مهرآباد را فرودگاه اصلی کشور دانست و گفت: حدود ۴۰ درصد پروازها یا از این و یا به این فرودگاه انجام می‌شود. مهرآباد فرودگاه پایتخت کشور است.

وی ادامه داد: این فرودگاه از جنبه‌های مختلف پدافند غیر عامل و هنگام بلایای طبیعی و غیر مترقبه اهمیت شایان توجهی دارد، اما متاسفانه این فرودگاه در سنوات قبل مورد توجه قرار نگرفته بود و به طرف نابودی می‌رفت.

مه‌آبادی به اقدامات صورت گرفته برای احیای مهرآباد اشاره کرد و گفت: با اقداماتی که در ۳.۵ سال گذشته انجام شده و تاکیداتی وزیر راه و شهرسازی داشته، حدود ۴۵۰ میلیارد تومان تا این تاریخ سرمایه گذاری در مهرآباد انجام شده است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما اکنون عرصه فرودگاهی است، چراکه متاسفانه ۱۱ درصد این عرصه در اختیار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است. در حال مذاکره با مقامات محترم ارتش جمهوری اسلامی و دیگر نهادها هستیم که بتوانیم از املاک در اختیار آن‌ها استفاده کنیم و زمین‌هایی را در اختیار بگیریم.

مه‌آبادی این زمین‌ها را برای انجام پروژه‌های بعدی فرودگاه مهرآباد ضروری دانست و گفت: یکی از پروژه‌ها احداث ترمینال ۸۰ هزار متر مربعی در فرودگاه مهرآباد است که بتوانیم ترمینال‌های متعدد را جمه کنیم و جز ترمینال ۱ که قدم‌گاه امام خمینی (ره) است و ثبت تاریخی شده، باقی ترمینال‌ها را در یک ترمینال تجمیع کنیم که سطح سرویس‌دهی را برای مسافرین ارتقا دهیم.

کد خبر 103762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha