کد خبر 103768
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
جزئیات امضای دومین قرارداد جدید نفتی

پرشین خودرو: معاون وزیر نفت جزئیات امضای دومین IPC (قرارداد جدید نفتی) را اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، علی کاردر  با تاکید بر اینکه دومین قرارداد IPC با یک شرکت خارجی خواهد بود، اظهار کرد: این‌که نام این شرکت چیست و میدانی که قرار است قرارداد توسعه آن امضا شود، مسائلی است که نمی‌توان تا قبل از زمان امضای قرارداد مطرح کرد اما شرکت خارجی است و میدان موردنظر هم جزو میادینی است که اطلاعات آن قبلا توسط شرکت‌های خارجی مورد مطالعه قرار گرفته بود.

وی درباره زمان امضای قرارداد نیز توضیح داد: احتمالا این قرارداد دو هفته آینده امضاء شود.

 مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به سوالی مبنی بر این‌که آیا ایران در دریافت پول نفت با مشکل مواجه است یا خیر، پاسخ داد: مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

کاردر هم‌چنین درباره این‌که گفته می‌شود ایران پول نفت را به‌جای دلار با یورو دریافت کند نیز اظهار کرد: مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ از آنجا که اروپا حمایت می‌کند، مشکلی وجود نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، مدل جدید قراردادهای جدید نفتی (IPC) توسط وزارت نفت در دولت یازدهم تدوین شد و نخستین قرارداد در قالب این قراردادها تیرماه سال گذشته بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی به رهبری شرکت توتال فرانسه برای توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی به امضاء رسید. البته با اعمال تحریم‌های نفتی شرکت توتال از این قرارداد خارج شد.

کد خبر 103768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha