بازگشت داروگر، جهان و تولی‌پرس به مدار تولید

پرشین خودرو: مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز به کار سه واحد مشکل دار داروگر، تولی‌پرس و روغن جهان بعد از توقف یکی دو ماهه خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز به کار سه واحد داروگر، تولی‌پرس و روغن جهان خبر داد و گفت: به دنبال برگزاری جلسات با حضور سهامداران و نمایندگان این سه شرکت و همچنین مسئولان مرتبط از حوز‌ه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف این سه شرکت که از مرداد و شهریور ماه دچار مشکل شده بودند، فعالیت‌شان از سر گرفته شد و کارگران بازگشت به کار داشته‌اند.

وی عمده‌ترین مشکلات این بنگاه‌ها را مشکل تامین مواد اولیه برشمرد و گفت: بنگاه‌هایی از این دست در جریان بررسی‌های کمیته صیانت از مشاغل شناسایی شده‌اند،‌ بسیاری از این بنگاه‌ها با مشکلات زیادی درگیر هستند، از جمله بدهی‌های بالای بیمه‌ای و دارایی که با اضافه شدن یک مشکل ممکن است، کار آنها دچار اختلال شود و حالا در مورد این سه شرکت جلساتی برگزار شده و بعد از یک توقف یکی دو ماهه کارگران به کار برگشته‌اند.

یاوری همچنین از ارسال نامه‌ای به ادارات کار استان‌ها برای رصد وضعیت بنگاه‌ها خبر داد و گفت: ما سعی می‌کنیم، در تمام استان‌ها رصد به روز وضعیت بنگا‌ه‌ها را داشته باشیم و از ریزش نیروی کار جلوگیری کنیم.

وی درباره مطالبات کارگران این کارخانه‌ها نیز گفت: پرداخت مطالبات معوق همزمان با شروع به کار مجدد آنها آغاز شده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین رویکرد وزارت کار در این زمینه را حمایت و صیانت از نیروی کار برشمرد و گفت: درباره تمام بنگاه‌ها نظرمان این است که تعدیل و اخراج وجود نداشته باشد و درباره این سه بنگاه نیز تعدیل وجود نداشته و ما تلاش کردیم تا از ریزش نیروی کار جلوگیری شود.

کد خبر 103771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha