ایران، تنها کشور تولیدکننده نقشه‌های دریایی در منطقه

پرشین خودرو: عضو هیات عامل سازمان بنادر در حاشیه اجلاس بیست و پنجم شورای سیاستگذاری کشورهای عضو پریمار در تهران گفت: موسسه پریمار از زیرمجموعه‌های سازمان بین‌المللی هیدروگرافی است که با عضویت ۱۵ کشور، فعالیت اصلی‌اش صحه‌گذاری و تایید نقشه‌های الکترونیکی تهیه شده توسط کشورها و انتشار این نقشه‌ها به صورت بین المللی است.

به گزارش پرشین خودرو، هادی حق‌شناس با بیان برگزاری سالانه نشست کمیته مشورتی پریمار در یکی از کشورهای عضو است، اظهار داشت : در نشست اعضای پریمار به جز بحث و تبادل نظر درخصوص مسائل فنی و رعایت استانداردهای جدید تولید نقشه دریایی، در باره قیمت گذاری فروش این نقشه‌ها و سهم کشور تولید کننده از بازار جهانی نیز رایزنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته کشور ایران موفق به تولید و انتشار ۴۲ سلول نقشه دریایی شده است، سهم کشور از فروش این نقشه‌ها را حدودا ۸۰۰ هزار دلار اعلام کرد.

 

نقشه دریا

 


عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاکید اعضای پریمار برای ارتقای استانداردهای تولید نقشه دریایی، خاطر نشان کرد : ایران به عنوان یکی از اعضای فعال موسسه دریایی پریمار، به عنوان تنها کشور تولید کننده نقشه دریایی در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان شناخته می‌شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر درباره مزیت این نقشه‌ها در ناوبری دریانوردان گفت: تولید و به روز رسانی نقشه‌های الکترونیکی دریایی این امکان را فراهم می‌کند تا دریانوردان همواره با تازه‌ترین تصحیحات و آخرین تغییرات در نقشه‌های دریایی سفرهای دریایی ایمن‌تر و بهتری داشته باشند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، حق‌شناس با تاکید بر اینکه تولید نقشه دریایی توسط کارشناسان ایرانی به جز اینکه یک مهارت قابل توجه و منحصر به فرد است، گفت: تهیه نقشه‌های دریایی این امکان را فراهم می کند تا صرفه و صلاح ایمنی و امنیتی کشور را در تولید این نقشه‌ها انعکاس دهیم و اختیار این نوع مسائل را خودمان به دست گیریم.

کد خبر 103774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha