از اول آبام ماه با خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد می‌شود

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد بدون اغماض با خودروهای فاقد معاینه فنی از ابتدای آبان ماه خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سردار علیرضا مهماندار صبح امروز در نشست خبری مشترک آغاز فاز دوم طرح کاهش که از اول آبان ماه امسال اجرایی می‌شود، گفت: آنچه که مسلم است این که موضوع آلودگی هوا و ترافیک از معضلات شهر تهران است و این در حالی است که ما در حوزه کاهش آلودگی هوا مصوبات قانونی داریم که این تکلیف قانونی پلیس است که با متخلفان در این حوزه برخورد کند.


وی با بیان اینکه ناجا مکلف است که با خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد کند تصریح کرد: در حوزه کاهش آلودگی هوا از آنجایی که با سلامت شهروندان در ارتباط است اغماضی نخواهیم کرد و نگاهمان کاملا اجرایی خواهد بود که اعمال قانون می‌کنیم.

سردار مهاندار با بیان اینکه نداشتن معاینه فنی یک تخلف است و بر اساس قانون روزانه مبلغ 50 هزار تومان جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی لحاظ می‌شود، گفت: پیش از این تنها محدوده طرح ترافیک دارای دوربین‌های ثبت تخلف معاینه فنی بود و مابقی شهر توسط پلیس کنترل می‌شد؛ اما حالا تمامی ورودی‌های شهر تهران، مجهز به دوربین هستند و تمام پلاک‌های ورودی به شهر تهران و محدوده پایتخت رصد می‌شود و در صورت نداشتن معاینه فنی ، اطلاعاتشان برای اعمال قانون به پلیس ارسال می‌شود.

وی با بیان این که پلیس در حوزه تخلف معاینه فنی به دلیل آنچه با سلامت مردم سر کار دارد اغماضی نخواهد داشت گفت: پلیس علاوه بر کنترل دوربینی تخلف عدم معاینه فنی خودروها، به دو روش دیگر نیز خودروها را کنترل می‌کنند که یکی از این روش‌ها دیدن تخلف با چشم است که اگر ماموران پلیس آن را ببینند قطعا نسبت به اعمال قانون و ارسال به تعمیرگاه اقدام می‌کنند و در روش دوم نیز خودروهای سیار کنترل معاینه فنی در سطح شهر فعال هستند تا نسبت به کنترل خودروها اقدام شود.

وی با بیان این که در شش ماهه اول امسال یک میلیون برگ جریمه در حوزه‌ ثبت تخلفات معاینه فنی صادر شده است گفت: همچنین با 20 هزار خودروی دودزا نیز برخورد شد.

رییس پلیس راهور تهران در پاسخ به این سوال که پول حاصل از جرایم چه می‌شود؟ تصریح کرد: بر اساس قانون تمام مبالغ جرایم به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.

 

معاینه  فنی

 


وی در خصوص آلاینده بودن خودروها نیز با بیان اینکه از حوزه صنایع گلایه مند هستیم چرا که با این مشکلاتی که در حوزه‌ سوخت داریم هنوز خودروهایی با درصد سوخت بالا تولید می‌شود که نه منطقی و نه منصفانه است در مورد چرایی شماره گذاری خودروهای آلاینده گفت: بر اساس قانون ، خودروها و موتور سیکلت‌ها برای شماره گذاری نیازمند اخذ دو مجوز از سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد در حوزه‌ آلایندگی و ایمنی هستند و وقتی این دو مجوز را داشته باشند پلیس ملزم به شماره گذاری آن است.


وی در پاسخ به سوالی در خصوص این که چه تضمینی دارد که پلیس مرحله دوم طرح کاهش را اجرایی کند افزود: حضور من در این نشست یک تضمین است و پلیس در موضوع اجرای طرح کاهش با قدرت تمام و امکانات در کنار شهرداری است و عزم جدی در این زمینه داریم چرا که سلامت شهروندان برای ما قابل اغماض نیست .

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر این که جرایم خودروهای دستگاههای متخلف برای نداشتن معاینه فنی بعضا بخشیده می‌شود گفت: ما در پلیس چیزی به عنوان بخشش چرایم نداریم بلکه اگر فردی به جریمه‌اش اعتراض کند و مستندات لازم را داشته باشد و اثبات شود تجدید نظر می کنیم و دقت داشته باشید هیچ سازمان دولتی نمی‌تواند قبل از آنکه بدهی همه خودروهایش را صفر کند، خودروی جدیدی را شماره گذاری کند. حتی یکی از معاونان شهرداری در مورد شماره گذاری یکی از خودروهایش به من نامه زده اما باید بر اساس قانون برود و خلافی همه خودروهایش را صفر کرده و بعد شماره گذاری انجام می‌شود.

کد خبر 103791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha