کد خبر 103799
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
حضور تعاونی‌ها در بازار سرمایه تسهیل میشود

پرشین خودرو: مدیرعامل فرابورس ایران گفت: با مصوبه شورای عالی بورس، زمینه برای عرضه سهام شرکت های تعاونی متعارف و فراگیر ملی در بازار سرمایه فراهم می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، امیر هامونی در نخستین همایش «تعاون، اقتصاد مقاومتی، صنایع پتروشیمی» با اشاره به اینکه ارزش بازار فرابورس ۲۲۰ هزار میلیارد تومان است گفت: صنعت پتروشیمی بزرگترین صنعت بورسی کشور است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعاونی های سهام عدالت در بورس کالا فعالیت می کنند که ارزش آنها حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: اما ظرفیت بسیار بالایی برای ورود تعاونی ها در بازار سرمایه وجود دارد.

مدیرعامل فرابورس ایران ادامه داد: سهام تعاونی های متعارف و فراگیر ملی را نتوانستیم در بازار سرمایه وارد کنیم اما اخیراً با مکاتبات صورت گرفته، پیش نویسی در این خصوص آماده شده که در صورت تصویب در شورای عالی بورس شرایط حضور تعاونی های  متعارف برای ورود به بازار سرمایه تسهیل می شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم شرایط ورود تعاونی ها به بازار سرمایه به زودی تسهیل شود، ادامه داد: طی یک دهه گذشته ابزارهای مالی در فرابورس ایران فقط شامل شرکت های سهامی عام می شد در حالی که شرکت های سهامی خاص در بازار سرمایه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان معاملات را رقم زده است.

هامونی افزود: در حال حاضر ۱۳۰ شرکت دانش بنیان تعاونی در کشور وجود دارد که از طریق صندوق های سرمایه گذاری جسورانه می توانند تامین مالی شوند. همچنین این تعاونی ها می توانند نسبت به جمع آوری منابع مالی و تجهیز آنها برای اهداف خود اقدام کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به ارائه ۳۰۰ پتنت در بازار سرمایه گفت: هرچند اقدامات خوبی در حوزه خصوصی سازی در کشور صورت گرفته است و بنده نیز مدافع خصوصی سازی هستم، اما متاسفانه نتوانستیم برای ورود در عرصه های بین المللی در قالب یک اتحادیه، تعاونی یا تشکل سازمان یافته حضور داشته باشیم و مشاهده می شود در برخی عرصه های بین المللی، شرکت های داخلی به جای رقابت با رقبای خارجی ، با یکدیگر رقابت می کنند که این خلاء وجود یک تشکل سازمان یافته را نشان می دهد. بنابراین می توانیم با ایجاد کارتل های بزرگ قدرت چانه زنی در صنایع پایین دستی را افزایش دهیم.

کد خبر 103799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha